recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En jungle af harddiske
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En jungle af harddiske

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
journalisten Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2008
Sted: Aarhus, Denmark
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér journalisten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: En jungle af harddiske
    Sendt: 18-Maj-2012 kl. 16:11
Jeg har i ugevis ledt efter den rette harddisk til min Synology NAS DS212J, men forgæves, så jeg håber, at I kan hjælpe.
Min anke er, at jeg altid læser om et eller andet problem med en harddisk, når jeg ellers finder en, jeg troede var brugbar. De mest hyppige problemer, jeg støder på i brugerbedømmelser af harddiske, er, at de enten generelt larmer, laver en særlig "klik"-lyd, når hovederne parkerer eller parkerer hovederne automatisk så ofte, at det slider harddisken op. WD Caviar Green er særligt kendt for dette, men ifølge Fønix Computer lider Seagate Barracuda ST3000DM001 under det samme med kliklyden. Hvor hyppigt denne kliklyd forekommer ved Barracuda, melder historien dog intet om, så det er ikke sikkert, at den slides op ligeså hurtigt som WD.
Jeg vil derfor gerne høre, om I har nogle diske, I kan anbefale, og som lever op til mine krav. De er egentlig ikke så store: Den skal være 2-3 TB, og jeg har besluttet mig for, at en enterprise-harddisk ikke er nødvendig, da min Synology bliver slukket om natten. (Desuden hører jeg, at de larmer mere end desktop-harddiske.) Derudover skal den bare være nogenlunde stille, så jeg kan sidde i samme rum som NAS'en er i uden at føle, den larmer. Kan I hjælpe mig i denne problemfyldte jungle af harddiske??
Prisloftet er omtrent 1.600 kr.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu