recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny GPS eller købe en App?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny GPS eller købe en App?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

PS google barsler og med en offline version af Google maps. Når den bliver lanceret burde det vel være muligt at bruge den som GPS på android uden dataforbrug.
Findes allerede på Android.

Hold fingeren nede på et område i Google Maps, så får man lov til at downloade kortet. Så virker det ikke off-line tilstand. 

Aaaah. Det holdet ikke helt.
Det er meget fint at man kan hente kort data på den måde men du kan ikke søge i dem eller lave ruteplanlægning uden at være online. Google maps navigation kan heller ikke om planlægge ruten hvis du kører forkert uden at være online.
Som det er lige nu sparer offeline caching noget data men det er ikke voldsomt brugbart hvis man skal ud af landet da man satadig skal ha data forbindelsen tændt. Desuden får du ondt i fingeren hvis du skal hente data til en bil ferie ned gennem europa.

Redigeret af gensplejs - 11-Juni-2012 kl. 09:48
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 10:07
Til top
Bamse82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bamse82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 12:27
Hej..
 
Det lyder også til at IOS6 kommer til at indeholde ny GPS-del. Sprøgsmålet er bare hvad denne så kan.
 
Se evt.:
 
/Lasse
BenQ W1000+ / RaspXBMC / Xbox360 / Wii / PS3 / Onkyo TX-NR609 + Denon AVR-1604 / Harbosat x5 / Harbosub x2 / Basshaker x 2
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Bamse82 Bamse82 skrev:

Hej..
 
Det lyder også til at IOS6 kommer til at indeholde ny GPS-del. Sprøgsmålet er bare hvad denne så kan.
 
Se evt.:
 
/Lasse
Ja det er ret spændende. Måske blir' min NAVV Scandinavia app overflødig.Wink
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 14:21
Hvis jeg kørte lange ture og dagligt havde behov for en gps, så var der ikke noget at rafle om - så havde jeg købt en Tomtom 1005 Europa med Live opdatering.

De siger det er lysår foran TMC - man kan endda se om der er forsinkelser på enkelte små gader i København. Det koster 60$ om året og første år er med. Det virker ved at der sidder et simkort i gps'en og hele tiden opdaterer trafikken og kortet.


Jeg har dog valgt en Garmin 3490LMT, hvor det står for Livetime Map + Traffic opdateringer. Den skulle også have noget Live, men det kræver en Android telefon og abonnement (virker ikke via iphone). Jeg har dog ikke set det i funktion.

GPSforalle.dk har en masse god information om de fleste gps'er:

f.eks:



Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 13:29
Det bliver en TomTom 825 Live Europa Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu