recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lille lydsystem til surround & airplay?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lille lydsystem til surround & airplay?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Leafblower Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juli-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leafblower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lille lydsystem til surround & airplay?
    Sendt: 28-Juli-2012 kl. 11:11
Jeg skal bruge noget lyd til hytten, og kunne godt bruge lidt hjælp :D
 
Mine tanker som jeg har dem nu.
 
Surround system i stuen, småt og stilrent - Behøver ikke kunne spille vanvittigt højt, bare rent.
 
Små stilrene højtalere rundt omkring i hytten, med airplay (eller godt alternativ) indbygget, så jeg kan sætter musikken til at spille i forskellige zoner, som jeg lyster.
 
- Mine problemer er at alle airplay højtalere jeg finder er store og grimme (efter min mening), og jeg aner ikke om noget surround anlæg kører med airplay, eller om der skal en airplay express til for at kunne benytte dem til lyden i stuen.
 
N.B. Med "små" højtalere, mener jeg ikke større end en 0,5L cola flaske :)
- Det er vel noget alle kan forholde sig til ;)
 
Håber i har nogle gode bud, til lidt inspiration :)
 
/Leaf
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Leafblower Leafblower skrev:

N.B. Med "små" højtalere, mener jeg ikke større end en 0,5L cola flaske :)
- Det er vel noget alle kan forholde sig til ;)


Ja, du er komplet ligeglad med lyden, bare du kan høre lidt af den.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 13:20
Køb B&O, de opfylder alle dine ønsker.
Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonBirger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 17:41
Cambridge minx fra hifiklubben, og så En surround forstærker med airplay.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Køb B&O, de opfylder alle dine ønsker.


Højttalere på størrelse med ½ liter sodavand?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Leafblower Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juli-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leafblower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Leafblower Leafblower skrev:

N.B. Med "små" højtalere, mener jeg ikke større end en 0,5L cola flaske :)
- Det er vel noget alle kan forholde sig til ;)


Ja, du er komplet ligeglad med lyden, bare du kan høre lidt af den.

Klaus

 
Skulle da mene at teknologien er så langt fremme at man godt kan få god lyd ud af små højtalere...
Ved ikke hvordan jeg skal forstå dit indlæg, men det virker umildbart ret negativt når jeg læser det.
 
- DonBirger
 
Takker, det ser fine ud det højtalere, dem kigger jeg nærmere på :)
 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Leafblower Leafblower skrev:

Skulle da mene at teknologien er så langt fremme at man godt kan få god lyd ud af små højtalere...


Teknologien kan ikke ophæve fysikken, til trods for at mange prøver. Selv et sæt Beolab 4 som ellers er spækket med teknologi og noget større end en ½ liter sodavand har et noget tyndt lydbillede.

Så jeg står fuldt og fast ved min holdning at det med den ½ liter sodavand, så er du ligeglad med lyden.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 14:07
Hvad med at gå op i 1½ l. størrelsen Wink
Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonBirger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 15:15
Der jeg så ikke helt enig med klaus, hvis man er ligeglad med lyden. Så smækkede man bare et hdmi fra sin bluray/mefieafspiller i fjernsynet, og så havde lyden igennem faldskærmens elendige højtalere... Men ved feks at vælge et sæt cambridge minx med sub og rimelig reciever, så får man 100* så god lyd som en fladskærm. Der er jo bare forskel på hvor meget man går op i lyd.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 19:32
Jo men en sub er jo noget støre end en 1/2 l cola. Det bliver også lidt problematisk at anvende sub, hvis man stiller højtalere i flere zoner. Der dog manger der anvender indbygnings højtelere, når de vil have det lidt diskret. Men der vil også altid være lidt udfordringer med lyfkilden samt forstærkningen af den.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu