recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O til mit TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O til mit TV

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 14:31
Hvis indgangssignalet til Playmaker er volumenreguleret, så kan du stadig skrue op og ned med det der sidder i den anden ende (eks. TV'ets hovedtelefonstik). Men maks. volumen er jo så styret af hvad Playmakeren står til, for nu har du effektivt to volumenregulerende enheder inde i spillet.

Læg dertil, at en Playmaker koster 3000 kr. så det skal nok ikke primært være for at få en volumenregulering, men også for at få Airplay/DLNA streaming til højttalerne.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 14:36
Tv s hoved telefon stik er ikke brugbar løsning den har for mange ulemper ...

Fidusen er at bruge den optiske digitale udgang på TV ... Jeg er sterk i tvivl om den kan lyd reguleres på Samsung d8005 ...? Med tv's fjernbetjening
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

JEr der nogen af jer der ved om der kan reguleres volume på digital udgang på Samsung d8005 ....?


Jeg har ikke læst manualen (hvor det måtte stå i), men jeg er 99,5% sikker på at det kan man ikke.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 18:46
Det kan ikke reguleres med fjernbetjeningen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
ehrnberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2011
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 22:24
Man kan nu sagtens bruge høretelefonudgangen. Jeg har selv lyttet til et sæt BeoLab 6000 som var sat på igennem en forstærker og kablet med optisk, og så et sæt som sad direkte i. Minimal forskel.

Bag på BeoLab 6000 er der en lille kontakt som kan skifte mellem højre, venstre og line. Er du sikker på at du har sat den i Line? Hvis du har burde den ikke give et skrald.
 
Det at sætte et sæt B&O højtalere til et andet mærke tv er noget værre bøvl. Desværre. Så selvom jeg har været sælger for B&O i 2 år, ville jeg aldrig købe deres højtalere til et ikke B&O tv :(
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2012 kl. 08:03
Højttaleren vil slet ikke virke hvis ikke switchen bagpå står til "line". Den bruger inputtet fra den indgang den er indstillet til, så hvis det er "PL" så skal der for det første være et triggersignal, og så skal du have lyden ind via et DIN-stik bagefter. På "line" venter den på signal på linjen og tænder/slukker selv.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
ehrnberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2011
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2012 kl. 08:17
Det er delvist korrekt. Var der brugt et DIN Y kabel der går fra 2xDIN til jackstik, så kan den godt sætte i højre venstre position, men så kan det kendte smæld forekomme.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2012 kl. 10:08
Jeg ved ikke om denne enhed vil løse problemet med "plops" i lyden, men Bosscom laver en adapter, som tager imod et phono/jack input og omdanner det til rigtigt powerlink med triggersignal. Det vil dog kræve, at boksen kompenserer for ploppet, hvilket jeg ikke kan garantere.
http://dk.bosscom.com/product.asp?id=1080
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Batmule Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-November-2010
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Batmule Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2012 kl. 11:54
Hejsa.
 
Jeg har monteret højtalerne via minijack udgangen til hovedtelefonerne og med Phono stik til Line indgangen på hhv. højre og venstre højtaler. Dvs. jeg har stilt omskifteren (H, V, Line) på Line. Højtalerne tænder når der kommer signal og slukker selv når signalet forsvinder (eller bliver for lavt).
 
Ploppet sker med denne opsætning.
 
Såfremt jeg bruger DIN stikkene og H og V indstillingen, så kan jeg vel ikke trigge højtalerne med signalet - så skal der en "rigtig" trigger til såvidt jeg har forstået.
 
Jeg kigger på det gode forslag til en Marantz reciever, der har Pre out på 2 kanaler udover Sub. På den måde kan jeg også få bygget et surround system op.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu