recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer 5100 fra HDD til DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer 5100 fra HDD til DVD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Per K Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2003
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer 5100 fra HDD til DVD
    Sendt: 05-December-2003 kl. 01:14
Hvis jeg nå har et program på VHS som f.eks. er 1, 2 eller 3 timer langt, så kan jeg velge opptakslengden/kvaliteten på Pioneer 3100 manuelt, og dermed få best mulig resultat.
Hvis jeg hadde hatt en Pioneer 5100 og et program tatt opp på harddisken i beste kvalitet, og som jeg deretter gjerne ville hatt kopiert over på ei DVD-R plate, så ville det jo ikke bli plass til mer enn et program på 1 time på ei slik plate. Eller går det an også her å justere kvaliteten slik at den vil passe inn på plata?

Per K.
Per K
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2003 kl. 10:38

Hej Per

Du kan gøre præcis det samme med DVR 5100 som du kan med DVR 3100, men DVR 5100 har nogle flere muligheder.

Når man kopierer fra fra harddisk til DVD, så er der følgende muligheder:

HIGHSPEED, FINE, SP, LP, EP, MN (manual) og OPTIMIZED.

Når man bladrer igennem de forskellige muligheder, så vises samtidig  to "disk bars" for DVD'en. Den ene bar viser ledig plads på DVD'en, og den anden bar viser hvor meget kopien vil fylde med den valgte kvalitet.

Her er den ene bar rød, fordi der ikke er plads på DVD'en til at lave en kopi i valgte kvalitet (HIGH SPEED COPY = ORIGINAL KVALITET).

Hvis kvaliteten ændres til f.eks. LP:

Så er der plads. Man kan også vælge MN (Manual) og selv justere på kvaliteten, eller man kan bede DVR 5100 selv justere kvaliteten efter pladsen på DVD disken (OPTIMIZED).

Men om den resulterende kvalitet så er god nok, er du nok selv den bedste til at bedømme Smile

  /Lars

Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2003 kl. 11:52

Hej,

tilføjelse....
Hvis man optager på harddisken i den kvalitet man også ender med at bruge på dvd-r, så foregår kopiering i high-speed. Men hvis man optager på HDD i højeste kvalitet og så ændrer kvaliteten for at få plads på en dvd'r, så foregår kopieringen fra HDD til DVD i real-time. Så hvis filmen er 90 min., så tager det også 90 min. at brænde den. Så hvis det er en film man ved man skal gemme på dvd bagefter kan det godt betale sig at optage den i den kvalitet man skal bruge.

...og ja..jeg taler af erfaring

 Maria

Til top
Per K Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2003
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2003 kl. 12:22
Mange takk for god og grundig forklaring, Lars og Maria.

Per K.
Per K
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu