recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ZDF HD nu i SD hos YouSee?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ZDF HD nu i SD hos YouSee?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

... 
Det skal også nævnes at det var en sportsudsendelse (formentligt produceret i 1080i) som i modsætning til film og serier er den slags materiale der egner sig bedst til 720p transmission. (Hvis det altså ellers var 720p hele vejen igennem kæden)
... 
 
Vi ser dog forhåbentlig snart de første produktioner der er optaget i 1080p50 og dermed kan give et ægte progressivt 720p signal. Det skal blive spændende at se disse. Jeg tror dog, at også disse vil stå bedre i 1080i. Gevinsten ved progressiv kunne meget vel være overdrevet.
 
Når fx EBU taler om, at 1080i  kræver omkring 20% højere bitrate end 720p50, er det for video, der aldrig har set interlace.  
EBU's oplysninger synes at være meget klare mht.   720p50 native eller 1080p50 skaleret til 720p50 og MPEG-4 komprimeret.
 
Det har stedse stået klart, at  1080i i høj grad blev opretholdt fordi de fleste 1. gen HD kameraer var/er  1080i, til tider end ikke har  fuld 1920x1080 opløsning.
 
EBU har  foretaget mange blindtest.  Man kan som privat nok se, om en udsendelse har god eller dårlig videokvalitet - men hvorfor kvaliteten er som den er,  kan man efter min mening kun forstå ved at kende hele signalvejen.
 
Lars    Smile
 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 22:36
det er kun ARD der er i HD nu hos mig. Både ZDF og NDR er nedgraderet til SD nu.
Er det kun en overgang eller forbliver det i SD ?
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

det er kun ARD der er i HD nu hos mig. Både ZDF og NDR er nedgraderet til SD nu.
Er det kun en overgang eller forbliver det i SD ?


NDR har ikke været i HD

ZDF: fra driftstatus

Kun SD signal på ZDF
20-07-2012 kl. 21:00

Da der stadig er periodisk sort skærm på ZDF i HD udgaven er den almindelige ZDF lagt ud i stedet, inklusive undertekster på de programmer der har tekster. 

---

19-07-2012 kl. 18:57

Der er i øjeblikket periodisk sort skærm på ZDF. Årsagen er en fejl på forbindelsen mellem vores hovedstation i København og vores programleverandør. Vi forventer, at fejlen er rettet inden for kort tid.

Vi beklager de gener, fejlen medfører.

Venlig hilsen
YouSee 

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

det er kun ARD der er i HD nu hos mig. Både ZDF og NDR er nedgraderet til SD nu.
Er det kun en overgang eller forbliver det i SD ?


NDR har ikke været i HD

ZDF: fra driftstatus

Kun SD signal på ZDF
20-07-2012 kl. 21:00

Da der stadig er periodisk sort skærm på ZDF i HD udgaven er den almindelige ZDF lagt ud i stedet, inklusive undertekster på de programmer der har tekster. 

---

19-07-2012 kl. 18:57

Der er i øjeblikket periodisk sort skærm på ZDF. Årsagen er en fejl på forbindelsen mellem vores hovedstation i København og vores programleverandør. Vi forventer, at fejlen er rettet inden for kort tid.

Vi beklager de gener, fejlen medfører.

Venlig hilsen
YouSee 


Jeg er nu ret sikker på at de 3 tyske kanaler ARD, NDR og ZDF har kørt i HD.
Er det en fejl at det kun er i SD nu ? Og kommer det i HD igen?
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 14:19
Er ret sikker på at NDR IKKE har kørt i HD, men de døjer med en større fejl med ZDF til deres hovedstation, den komme naturligvis i HD igen

http://digitalt.tv/hdtv-indeks-hvem-har-flest-hd-kanaler/


Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 14:25
nej jeg husker forkert så.. 

Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 14:38
Men da Youse skal havde yderligere 5 - 6 HD kanaler i fuldpakken inden nytår, mon så ikke et godt gæt kunne være RTL, NDR, TV4 Sverige og NRK1 :-)   De findes allerede som HD kanaler.

Redigeret af mich61 - 23-August-2012 kl. 14:41
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

det er kun ARD der er i HD nu hos mig. Både ZDF og NDR er nedgraderet til SD nu.
Er det kun en overgang eller forbliver det i SD ?


NDR har ikke været i HD

ZDF: fra driftstatus

Kun SD signal på ZDF
20-07-2012 kl. 21:00

Da der stadig er periodisk sort skærm på ZDF i HD udgaven er den almindelige ZDF lagt ud i stedet, inklusive undertekster på de programmer der har tekster. 

---

19-07-2012 kl. 18:57

Der er i øjeblikket periodisk sort skærm på ZDF. Årsagen er en fejl på forbindelsen mellem vores hovedstation i København og vores programleverandør. Vi forventer, at fejlen er rettet inden for kort tid.

Vi beklager de gener, fejlen medfører.

Venlig hilsen
YouSee 


Jeg er nu ret sikker på at de 3 tyske kanaler ARD, NDR og ZDF har kørt i HD.
Er det en fejl at det kun er i SD nu ? Og kommer det i HD igen?
NDR har aldrig være i HD på YouSee. Du har tildligere set, at grunden til, at ZDF kun sendes i SD,skyldes en fejl. ARD er i HD (720p) og det er den også i skrivende stund.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu