recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix vs HBO
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix vs HBO

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netflix vs HBO
    Sendt: 17-August-2012 kl. 10:37
Hejsa
For det første. så håber jeg at dette er det rette forum jeg har valgt.
 
Ang. Netflix og HBO, ja så anede jeg intet om disse 2 navne før end igår da jeg læste lidt om dem herinde.
Hvad er Netflix og HBO ?
Hvad viser de af kanaler ?
kan de implementeres i MediaPortal ?
Går ud fra at flere herinde da kender til disse 2 for mig Nye navne og er nysgerrig efter at høre hvad i ved / mener om dem.
 
BTW ...I ønskes alle en rigtig god varm week-end :)
 
 
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 21:30
Det er ikke kanaler, men "videoleje". De indeholder serier og film, hvor du streamer til tv/computer etc. Fast månedligt beløb så kan du se alt det du orker.
Du kan få den amerikanske Netflix allerede nu med et DNS "fix", læs evt. mere om de på unblock us
Til top
Kermode Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2008
Status: Offline
Point: 221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kermode Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 01:32
Netflix er ikke helt det samme som HBO, HBO er tættere på en "rigtig" kanal i USA - men her I DK bliver det måske implementeret mere på samme måde.

Netflix betaler du for med en månedlig ydelse.

For det beløb kan du streame alt deres materiel via internettet - 24 timer i døgnet hvis du har lyst. De kræver ikke mere end det månedlige abonnement.

Traditionelt er deres materiale ting som er udkommet på DVD - dvs du får ikke noget som lige er kommet i sidste uge, men nærmere sidste år. Men det kan du så sidde og bladre i som i et katalog og vælge noget du vil se, og så starter det stort set med det samme. Det er film og TVserier, alt fra store aktion film til små dokumentar programmer. Vi får formentlig et mindre udvalg her på grund af copyright lovene, samt at de sikkert vil have danske undertekster på.
Desuden er kampene mellem de forskellige udbydere ved at spidse til så Netflix er på det seneste også started med at producer egne serier, som man kun kan se hos dem. I modsætning til traditionel TV frigiver de alle episoderne i en bunke i stedet over en række uger. Der er ikke reklamer i programmerne.

Du skal bruge et computer program til at "modtage" Netflix via internettet - en af grundenne (ud over de er billige i USA) til de er populære er deres programmer er at finde en masse steder,  Android og Iphone telefoner, tablets, i XBox og Playstation, mange TV'er og bluray afspiller etc.

Netflix "sender" kun via internettet og kan ikke ses med antenner nogen steder.

HBO er et stort og gammelt kabel TV firma deres flagskib er (dyrt) kabeltv abonnement med "bedre" underholdning. De går mindre op i umiddelbare seertal, men mere i en mere overordnet trend bland deres abonnenter - dvs, de laver ikke bras for pøblen, men materiel som stiller lidt mere krav til seerne, noget som har været populært bland dem som har råd til at abonnere. Desuden er der ingen reklamer overhovedet, fordi folk betaler nok til at der ikke er nogen (hvad der jo er på de fleste amerikanske kanaler)

I USA har de også startet "HBO Go" som giver folk mulighed for at se dem via internettet HVIS de har et kabel TV abonnement ved siden af - hvilket heftigt har begrænset udbredelsen. Præcis hvad de vil tilbyde her i DK er endnu også uvist.

Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 11:58
KERMODE........ ok, lyder ret Nice. Men du skriver det er noget som forhondsvis er udkommet på DVD, det vil altså sige, det er sidste season udgaver af de forskellige serier ? :)
Er kvaliteten så som DVD eller mere som BD , eller findes begge typer der ?
HBO .. Sender de også serier i DVD/BD kvalitet ? eller er det lige som andre genere ?
Nu kan vi nemmelig godt li at se alle mulige slags CSI, NCSI samt BONES, Game of Throne, No Ordinary Family.  Men dem plejer vi at Købe i BD Boxe :)
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 19:10
Så er HBO klar med en dansk pris på 79,- månedligt.
Bliver spændende at se om Netflix vil konkurrere på den pris. Jeg betaler 48,- månedligt for den amerikanske version af Netflix - og som et lille svar sendes der både i SD og HD på Netflix.
Steen
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Så er HBO klar med en dansk pris på 79,- månedligt.
Bliver spændende at se om Netflix vil konkurrere på den pris. Jeg betaler 48,- månedligt for den amerikanske version af Netflix - og som et lille svar sendes der både i SD og HD på Netflix.
 
Men HBO prisen er som jeg har forstået det kun for deres serier. Film koster ekstra eller? 
 
Netflix er jo i det hele taget et lidt andet produkt, men mon ikke de også kommer med en pris i samme lag? 
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 09:15
Jeg tror HBO primært er serier.
Netflix er både film og serier, men vi kan muligvis forvente et noget beskåret udvalg af Netflix herhjemme pga rettigheder etc. Jeg venter i spænding - udover Lovefilm tilbyder x antal discs om måneden til en fast pris, hører jeg rygterom at Blockbuster overvejer noget lignende.
Jeg tror vi ser en omvæltning af markedet i møde - mange overvejer nok om de stadig vil betale 500,- månedligt til deres nuværende TV-udbydere, når man kan få en buffet af film og serier til streaming til en meget mindre pris. Jeg har allerede droppet Canal Digital, og nøjes med en antenne på loftet + Apple TV til streaming af Netflix
Steen
Til top
SteffenM Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 11:48
CMore får noget ala det samme som HBO. De har delt aftaler herhjemme således at de får mere indhold (HBO har forlænget kontrakt med CMore om deres indhold, hvorimod de kan gøre brug af en masse af CMore's rettigheder fra andre udbydere!)
Stue: UE55D8005, Audiovector K-Signature series, Harman Kardon AVR630
Soveværelse: UE40D8005, Cambridge Minx S215, Upcoming forstærker
Til top
GadgetBoy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Maj-2012
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GadgetBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 15:43
Det er så billigt at prøve de nye muligheder af, så jeg vil anbefale at du tester begge dele. Jeg har selv prøvet cmore den sidste måned, da det var gratis igennem yousee. HBO mangler jeg stadigt og teste, men ellers har jeg vidst været hele vejen rundt. Hver mulighed har sine styrker og svagheder, så jeg kommer nok til at shoppen lidt rundt i mellem dem tror jeg.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu