recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer over antenneanlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer over antenneanlæg

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
b0nde Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér b0nde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer over antenneanlæg
    Sendt: 18-August-2012 kl. 17:06
Hejsa.

Kan man hive et antennesignal, til brug for Boxer DVB-T, ud af et (Stofa) antenneanlæg, eller er jeg nødt til at investere i en eller anden ind-/udvendig antenne ?

P.F.T
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2012 kl. 18:26
Det er vist kun muligt, hvis boligforeningen skulle have lavet en aftale om, at kunne sende DVB T-signaler ud i vægdåserne, evt. sammen med Stofas signaler.  http://www.boxertv.dk/produkter/Foreninger/Til-medlemmer/    har ikke helt styr på dette område, men snak evt. med boligforeningen om det. andre her i forummet, som ved noget om det?
Ellers skal du selv ud i investering af DVB T2-boks og egen antenne, hvis du da ikke kan få dine kanaler på anden vis gennem Stofa, fx som Ekstrakanaler. GLEM stueantenner - tak!

Redigeret af turbo2 - 18-August-2012 kl. 18:28
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2012 kl. 18:40
Normalt ikke!
 
mvh Infinity
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2012 kl. 02:16
Oprindeligt skrevet af b0nde b0nde skrev:

Hejsa.

Kan man hive et antennesignal, til brug for Boxer DVB-T, ud af et (Stofa) antenneanlæg,
 
Nej bestemt ikke . Men hvorfor vil du da også det - Stofa sender da allerede alle kanalerne - eller ???? 
 
Lars  Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
b0nde Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér b0nde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2012 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af b0nde b0nde skrev:

Hejsa.

Kan man hive et antennesignal, til brug for Boxer DVB-T, ud af et (Stofa) antenneanlæg,
 
Nej bestemt ikke . Men hvorfor vil du da også det - Stofa sender da allerede alle kanalerne - eller ???? 
 
Lars  Smile


Det har du ret I, men jeg er på ingen måde interesseret i at støtte Stofa. De har i 2 mdr. nærmest holdt mig for nar, hvor jeg har været mere eller mindre uden internet.

Men tak for jeres svar, det var også det jeg regnede med desværre. Så jeg skal have fundet ud af noget med en antenne.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2012 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af b0nde b0nde skrev:

Det har du ret I, men jeg er på ingen måde interesseret i at støtte Stofa. De har i 2 mdr. nærmest holdt mig for nar, hvor jeg har været mere eller mindre uden internet.


Du vil ikke støtte Stofa, men godt bruge deres antennenet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
b0nde Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér b0nde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2012 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af b0nde b0nde skrev:

Det har du ret I, men jeg er på ingen måde interesseret i at støtte Stofa. De har i 2 mdr. nærmest holdt mig for nar, hvor jeg har været mere eller mindre uden internet.


Du vil ikke støtte Stofa, men godt bruge deres antennenet?

Klaus


Min forespørgsel var bare om det teknisk er muligt at hive et DVB-T signal ud af et antenneanlæg. For så kunne jeg spørge beboerforeningen om det var lavet sådan en aftale med Stofa om det. Det har intet at gøre med jeg vil snylte eller "stjæle" et signal.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2012 kl. 23:08
Er det jeres net kan I vel skifte Stofa ud.
Er det ikke jeres net, kan I formodentlig ikke gøre så meget - med mindre I har vilje og mulighed for at bygge eget net som erstatning for Stofas.

-og det er "teknisk" muligt at videreformidle et dvb signal i et antennenet, men muligvis ikke lovligt.

/B
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dotman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 08:54
I kan droppe Stofa og sætte egen antenne op i jeres forening og bruge de samme kabler som i brugte fra Stofa.
I kan også indgå aftale med Boxer om at få deres kanaler ud og selv bestemme hvad pakker i hver vil have.
 
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det er vist kun muligt, hvis boligforeningen skulle have lavet en aftale om, at kunne sende DVB T-signaler ud i vægdåserne, evt. sammen med Stofas signaler.  http://www.boxertv.dk/produkter/Foreninger/Til-medlemmer/    har ikke helt styr på dette område, men snak evt. med boligforeningen om det. andre her i forummet, som ved noget om det?
Ellers skal du selv ud i investering af DVB T2-boks og egen antenne, hvis du da ikke kan få dine kanaler på anden vis gennem Stofa, fx som Ekstrakanaler. GLEM stueantenner - tak!
Boligforeningerne er normalt "gifte med enten Stofa eller TDC", så lige hvorhenne samme foreninger skulle lade Boxer og andet DVB-T få adgang, har jeg svært ved at se.
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu