recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken af disse (2) højtalere til t-amp?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken af disse (2) højtalere til t-amp?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
esbenjensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér esbenjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken af disse (2) højtalere til t-amp?
    Sendt: 21-August-2012 kl. 23:44
Hej!

Jeg er træt af lyden på min mac, og har derfor nyligt købt mig en lille t-amp, modellen Topping TP21 (specs: http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?Partnumber=310-310). Den er bygget over Tripath TP2021, til 8ohm med max 25w pr. channel.

Jeg er klar over at forstærkeren bliver "distorted" ved høj anvendelse af watt. Derfor leder jeg efter 2 højtalere der har en følsomhed på min 88dB og gerne over. De skal ikke være for store og designet skal helst være ret neutralt (høj WAF-faktorSmile). De skal være hvide eller sorte og hænge på en væg i et 20m2 værelse (4m x 5m). Jeg hører al slags musik, og lydstyrken jeg har brug for, er nok ganske almindelig - lidt høj.

Jeg har kigget på et stort udvalg af højtalere, som indrammer mit budget og er kommet frem til MA's modeller som bedste bud (ydelse vs pris vs looks). Er der nogen der kan anbefale en af disse højtalerne frem for den anden, eller komme med helt andre bud?

Monitor Audio BX2 - lidt stor højtaler, men rammer høj følsomhed og forhåbentlig nok bas.

Monitor Audio BX1 - forhåbentlig nok bas og nok følsomhed. 

Venligst,

Esben Jensen



Redigeret af esbenjensen - 22-August-2012 kl. 13:58
Til top
esbenjensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér esbenjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 12:01
Opper... :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu