recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fysiske medier vs. streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fysiske medier vs. streaming

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 13:44
Jeg forstår ikke hvordan det kan være SÅ besværligt at sætte en skive i til minimum 90 minutters underholdning.

Med musik er det noget helt andet; her varer et nummer fire minutter, og så kan det være man har lyst til at høre et fra en anden plade. Med min musik på en server kan jeg lytte til ti forskellige numre på en halv time, uden at skulle lette røven. Dét ville man selvfølgelig få lange løg af, hvis man skulle gøre det med en gammeldags cd-afspiller. Men sådan er det jo ikke med film og serier.
Til top
Jeden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 14:33
Jeg er også "gammeldags" og foretrækker helt klart fysiske skiver. Både ved film men også mine konsolspil.
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 15:56
Skal man ikke skelne mellem samlerinteresse og konsum.

Jeg kan se det formålet med at have egne udgaver af f.eks. serier man samler på og den film / musik man se eller lytter til i en periode.

Er der ikke stadig indspillinger, der kun er tilgængelige i box udgaver?

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2012 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg forstår ikke hvordan det kan være SÅ besværligt at sætte en skive i til minimum 90 minutters underholdning.

Jeg forstår ikke hvordan det kan være SÅ besværligt bare at rippe lortet en gang for alle og efterfølgende slippe for fumle mere med det pis samt kunne slippe for at skulle fylde reolen med det.. Wink
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2012 kl. 23:15
Er til begge dele. Streamer en del, dog som regel kun serier og tv udsendelser. Har ikke lyst til undvære lyd kvaliteten på en film må jeg indrømme. Selv alm DD 5.1 holder jeg mig fra hvis det kan lade sig gøre på en film. AAC som der er meget streaming lyder lige så "fladt".

Men har faktisk oplevet på 2 film som er blevet streamet var med DTS 5.1, så det er da klart et fremskridt.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu