recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker-setup til 2x Cerwin Vega VE-15F
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker-setup til 2x Cerwin Vega VE-15F

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
niclas90 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niclas90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærker-setup til 2x Cerwin Vega VE-15F
    Sendt: 27-August-2012 kl. 17:58
Wazzup,

Overvejer at investere i et par Cerwin Vega VE-15F, men har ikke så meget forstand på det med forstærkere. Mit spørgsmål er derfor, hvilket setup man skal have? Altså om det skal være effektforstærker, forforstærter, integreret forstærker eller lign. Og hvis man køber en effektforstærker som fx NAD 218, kan man så godt justere eksempelvis bassen?

Jeg har pt. en Onkyo A-8250, som spiller 2x75watt i 8 ohm, hvilket ikke ligefrem er tilstrækkeligt..

Mvh.
Niclas :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af niclas90 niclas90 skrev:

Jeg har pt. en Onkyo A-8250, som spiller 2x75watt i 8 ohm, hvilket ikke ligefrem er tilstrækkeligt..


Hvorfor ikke?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
niclas90 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niclas90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 18:22
Vil gerne have noget mere power, da højtalerne kan håndtere 400 watt.. Og så har forstærkeren også problemer med balancen så den ene spiller lidt højere end den anden ;)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af niclas90 niclas90 skrev:

Vil gerne have noget mere power, da højtalerne kan håndtere 400 watt..


Fuldstændigt lige meget, smider du 400W i dem, så kræver det en mindre balsal før du ikke bliver døv.

Hvis din forstærker er i stykker, så kan jeg godt forstå at du vil skifte den......en integreret forstærker er blot en for og effektforstærker i samme kasse. Om der er tonekontroller eller ej, afhænger af, hvilken forstærker du tager. En effektforstærker kan ikke bruges alene, den kræver en forforstærker til at regulere lydstyrken.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
niclas90 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niclas90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 18:34
Okay, det kaster da lidt lys over hvordan det hænger sammen Wink. Forstærkeren skal udskiftes uanset hvad, på grund af balanceproblemet. Har haft kigget på NAD C372, tror du ikke den vil klare jobbet udmærket?
Til top
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2012
Status: Offline
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af niclas90 niclas90 skrev:

Okay, det kaster da lidt lys over hvordan det hænger sammen Wink. Forstærkeren skal udskiftes uanset hvad, på grund af balanceproblemet. Har haft kigget på NAD C372, tror du ikke den vil klare jobbet udmærket?


Ja en NAD C372 vil være et rigtig godt match til de Cerwin Vega.

Senere vil du så også have muligheden for at udbygge med en NAD C272 så du får 2 x 400 watt.

Men de 2 x 150 watt som en NAD C372 yder, er i langt de fleste tilfælde mere end rigeligt, med mindre man virkelig spiller højt.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu