recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af projektor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-AA- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Februar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -AA- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af projektor
    Sendt: 10-September-2012 kl. 23:12
Hejsa,
 
Håber at kunne få lidt kvalificeret hjælp til valg af projektor. Formålet er etablering af lidt hjemmebiograf, som ikke koster en formue, men som stadig kan levere et fornuftigt resultat.
 
Jeg har fundet disse tre projektorer, men kan ikke hitte rede i hvad man bør prioritere i den sammenhæng:
 
BenQ W600+
Sony BRAVIA VPL-AW10
InFocus IN78
 
Primæssigt ligger de alle tre brugt omkring 3-4000,- og der skulle eftersigende være nogenlunde samme antal timer tilbage på pæren (omtrent).
 
Nogen som har lidt gode indspark til hvad man bør vælge og hvorfor - gerne som har erfaringer med de aktuelle projektorer.
 
På forhånd tak for hjælpen ...
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 00:34
Jeg vil personligt ikke give så meget for en brugt projektor, når man f. eks. kan få denne:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/projektor/EHTW3200/epson-projektor-eh-tw3200
Den har jeg selv, og er meget tilfreds med den. Den har nu kørt over 3000 timer på samme pære, og jeg nyder stadig det gode billede hver dag, og den koster mellem 7.000 og 8.000 kr. fra ny.
Tænk på, at en ny pære typisk koster omkring de 2.500 kr..
Desuden siger den næsten intet ved eco-mode, hvilket kan være virkelig forstyrrende på de modeller du nævner, hvis de hænger tæt på din sidde-position.


Redigeret af Supergris - 11-September-2012 kl. 00:36
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 07:55
Jeg er 100% enig med Supergris.

Jeg ville også vælge en ny TW3200 fremfor at købe en brugt projektor med en brugt pære.
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 10:55
Jeg vil gå efter en brugt eller demo model. (Kender ikke til de projektor du henviser til)
Nu er det ikke for at vildlede din tråd, men hvis jeg skal udskifte min nuværende projektor (Mitsubishi HC7000) ud i dag så vil jeg helst kigge efter noget brugt eller demo fra f.eks. følgende producenter:

JVC DLA modellerne

Panasonic PT-D5000ES

Mitsubishi Electric XD8100U

Sony VPL-VW95ES

Christie LWU505

Mitsubishi FL7000U LCD

Mitsubishi HC9000D


osv. Wink



Redigeret af Keyvan - 11-September-2012 kl. 11:29
Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-September-2007
Status: Offline
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tunfisken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 12:36
Min kammerat har lige købt igår Benq w700 til 3700,- den er kun 720 p men hold da op et billede, jeg kunne sgu ikke se det ikke var Full HD så var dybt imponeret over den.

Jeg vil selv have en Full HD da jeg har Full HD materiale, men skal man bare ha en projektor så er den HELT FIN!!



Oprindeligt skrevet af -AA- -AA- skrev:

Hejsa,
 
Håber at kunne få lidt kvalificeret hjælp til valg af projektor. Formålet er etablering af lidt hjemmebiograf, som ikke koster en formue, men som stadig kan levere et fornuftigt resultat.
 
Jeg har fundet disse tre projektorer, men kan ikke hitte rede i hvad man bør prioritere i den sammenhæng:
 
BenQ W600+
Sony BRAVIA VPL-AW10
InFocus IN78
 
Primæssigt ligger de alle tre brugt omkring 3-4000,- og der skulle eftersigende være nogenlunde samme antal timer tilbage på pæren (omtrent).
 
Nogen som har lidt gode indspark til hvad man bør vælge og hvorfor - gerne som har erfaringer med de aktuelle projektorer.
 
På forhånd tak for hjælpen ...
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -
Til top
-AA- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Februar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -AA- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 23:02
Jeg takker for jeres input ...
Og ingen tvivl om den tw3200 ser rigtig fin ud, men prismæssigt ligger den lidt over hvad jeg håber at kunne finde både projektor og lærred for. Måske jeg bare skal spare lidt mere op, fordi jeg kan godt følge problematikken med at købe en brugt og så risikoen for at pæren skal skiftes, det kan jo let ende med at være en dyrere løsning end at købe helt nyt fra starten.

Tror jeg vil kigge lidt efter de øvrige nævnte modeller brugt samt tage en tur i hifiklubben for at se hvad der har hængene, så må tiden vise om jeg skal spare lidt mere op ...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu