recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - In-app Purchase.. HJÆLP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

In-app Purchase.. HJÆLP

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
multix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Marts-2006
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 2264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér multix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: In-app Purchase.. HJÆLP
    Sendt: 27-September-2012 kl. 17:41
Nogen er kan hjælpe mig med denne og hvad man kan gøre?

Min datter på 7 har fået et make-up spil på ipaden hvor hun har fået købt nogle diamanter til 299 kr.

Det mærkelige er at der i andre spil er min app-store kode som hun skal trykke inden man kan købe (den kender hun ikke) men vi afprøvede også bare med 6 kr. og der vil den heller ikke have koden og købte bare ved at bekræfteConfused

Er der noget man kan gøre?? Bank, Apple eller?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 17:51
Ja, du kan prøve "Rapporter et problem" - der er link til det på regningsmailen fra iTunes store.

Venlig hilsen
KB
Til top
multix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Marts-2006
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 2264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér multix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Ja, du kan prøve "Rapporter et problem" - der er link til det på regningsmailen fra iTunes store.



Det prøvede jeg men synes ikke jeg kunne finde noget om at jeg kunne brokke mig over det Smile
Til top
jakobbirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobbirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 18:55
Jeg har netop fået pengene tilbage for et forkert app køb (havde valgt iphone stedet for ipad version).


Mon ikke du kan forsøge at få refunderet in app purchase den vej også.
Til top
multix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Marts-2006
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 2264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér multix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af jakobbirk jakobbirk skrev:

Jeg har netop fået pengene tilbage for et forkert app køb (havde valgt iphone stedet for ipad version).


Mon ikke du kan forsøge at få refunderet in app purchase den vej også.


Også en fin guide men når jeg vil rapportere et problem får jeg bare denne side og ikke mere Cry http://www.apple.com/uk/support/itunes/
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 19:52
"Problemet" er at køb af en App og in-App purchase er 2 forskellige ting. Klage over køb af en forkert App går via Apple - normalt smertefrit. in-App purchase derimod står producenten for. Og i mange tilfælde er de mildt sagt pisse ligeglade med at du er kommet til at trykke på kr. 599,- for en trillebør smølfebær. Det er nok en grund til at de tilbyder det.
Normalt står din konto "åben" 15 min efter du har indtastet din kode. Dvs. ungerne kan købe alt det de vil. Derfor sørger jeg altid for at downloade nye programmer mens ungerne ikke er i nærheden - ikke noget med "kan du ikke lige hente dette spil....."
Så her fra held og lykke


Redigeret af kim.t - 27-September-2012 kl. 20:38
Til top
multix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Marts-2006
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 2264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér multix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 20:17
Så må jeg i banken for jeg har ikke godkendt et køb på 300 kr. og så vidt jeg ved kan børn under 18 ikke drages til ansvar for køb? Wink
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 20:27
Nej, men det kan forældrene. Min iTing har alle slået Begrænsninger til. Så skal koden indtastes ved hvert køb.
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 21:26
Af skade har jeg også ændret vores iPads så in-app purchases er slået fra, og der ALTID skal indtastes kode når der handles..

Det er lykkedes min 5 årige datter og hendes veninde at downloade det nyeste Medina Album på releasedagen for noget tid siden.. gloede pænt meget da der dagen efter var en kvittering på min email om at jeg skulle have købt netop det album .... 

:) 


Redigeret af therazz - 27-September-2012 kl. 21:26
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 21:27
Ja, giv da bare datteren skylden
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af multix multix skrev:

Så må jeg i banken for jeg har ikke godkendt et køb på 300 kr. og så vidt jeg ved kan børn under 18 ikke drages til ansvar for køb? Wink

Tvivler på, at banken kan hjælpe dig. Det svarer jo til, at du har lagt dit dankort med pinkode på bordet og så er det blevet brugt - Det er med andre ord dig som har handlet uansvarligt med din konto.

Jeg ville i første omgang tage kontakt til producenten af appen, og hører om de vil gøre noget - Hvis ikke de vil det, tvivler jeg på at der er noget at gøre ved det - Beløbet er ihvertfald for lavt til f.eks. forbrugerklagenævnet.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 15:20
Utroligt som brugerne prøver at fralægge sig ethvert ansvar, når de ikke har sat sig ind i tingene.

Kunne være lækkert hvis det blev besluttet at alt udstyr med adgang til til internettet kræver en certificering i stil med et kørekort. Hvis man ikke har taget sådan ét, så vanker der bøder til brugeren.
Det ville måske tvinge brugerne til at tænke sig om og ikke lade en ulåst telefon ligge fremme til ungerne. Thumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu