recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Høretelefoner til Heavy metal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Høretelefoner til Heavy metal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bugge200 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Oktober-2012
Sted: Charlottenlund
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bugge200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Høretelefoner til Heavy metal
    Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 22:41
Hej jeg skal snart købe nogle nye høretelefoner. Jeg hører for det meste Heavy Metal(Død, Thrash, Power osv.). Nogle der kan anbefale mig nogle? Prisen skal max være 3000 kr.

på forhand tak

Sebastian
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 14:26
Jeg mener selv at man til heavy, skal have noget med en kontrolleret og rimelig tilbagelænet bas. Der er generelt meget bas i metal, både fra bassen og fra stortrommen, for ikke at nævne en tung George Fisher vocal. Nu kan jeg ikke rådgive dig helt oppe i det prisleje, men jeg valgte lige netop mine Sennheiser HD 215, fordi de lød bedst til metal. Men de ligger så i den noget lavere ende til ca. 7-800kr.
Til top
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kena Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 14:32
Jeg vil foreslå, at du også stiller dit spørgsmål på hoved-fi.dk
På det forum er der flere dedikerede "bassheads" der sikkert gerne vil dele deres erfaringer med dig.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 16:27
Basshead og heavy metal, er bare ikke to ord du kan sætte sammen. Jeg kender ikke nogle headbangere der kan holde ud til at høre overdimensioneret bulderbas hverken på højttalere eller i høretelefoner. Derfor holder de sig også alle væk fra Cervin Vega fx.
Til top
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kena Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Basshead og heavy metal, er bare ikke to ord du kan sætte sammen. Jeg kender ikke nogle headbangere der kan holde ud til at høre overdimensioneret bulderbas hverken på højttalere eller i høretelefoner. Derfor holder de sig også alle væk fra Cervin Vega fx.

Point taken. Kender ikke genren og ved ikke hvilke hovedtelefoner, der passer. Det ændrer ikke råd om at søge vejledning om hovedtelefoner på hoved-fi.dk, da folk der har en enorm ekspertise og mødes på tværs af musik genrer.
Til top
Bruger udmeldt 11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Januar-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 11 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 16:58
prøv at tag et kig på ultrasone pro-900 her et link,

http://ktradio.dk/product_detail.asp?id=1868&fkLounge=2

sku være nogen af de bedste inden for dance/elektronisk rock og heavy metal genren..
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af kena kena skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Basshead og heavy metal, er bare ikke to ord du kan sætte sammen. Jeg kender ikke nogle headbangere der kan holde ud til at høre overdimensioneret bulderbas hverken på højttalere eller i høretelefoner. Derfor holder de sig også alle væk fra Cervin Vega fx.

Point taken. Kender ikke genren og ved ikke hvilke hovedtelefoner, der passer. Det ændrer ikke råd om at søge vejledning om hovedtelefoner på hoved-fi.dk, da folk der har en enorm ekspertise og mødes på tværs af musik genrer.

Det kan vi så godt blive enige om..
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af -jonas- -jonas- skrev:

prøv at tag et kig på ultrasone pro-900 her et link,

http://ktradio.dk/product_detail.asp?id=1868&fkLounge=2

sku være nogen af de bedste inden for dance/elektronisk rock og heavy metal genren..

Jeg hopper lige med på Ultrasone. De er simpelthen fantastiske.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 08:34
Jeg er vild med mine Beyerdynamic DT 770 Pro til musik med knald på. Det er old school studie lyttebøffer, de er superbehagelige og fantastiske til al musik med lidt punch. 250 ohm versionen kan fås for 1155,- hos tyske Thomann http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt770pro.htm.

Ikke nok med det, dine omgivelser vil også elske dig for dem for du kan spille temmeligt højt uden at dine omgivelser kan høre et pip. Ulempen er dog at du tilsvarende ikke skal forvente at høre mobiltelefonen, dørklokken og unger der tuder mens du har dem på, nogle vil måske se det som en fordel.. Wink
Til top
madass32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2008
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madass32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 13:56
Prøv at høre på noget AKG de er som regel meget neutrale hvilke jeg synes passer meget godt til destortion specielt på bas. måske prøve at finde ud af hvad der er brugt i studier hvor de indspiller meget metal. måske lure nogle studie video´er af hvor de indspiller og se hvad de har på.
gætter på  Sennheiser, bayerdynamic eller AKG studie bøffer
LG 55C7, Primare SPA22, ELAC 403, Raumfeld, Project carbon pladespiller.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 10:38
Jeg lytter til meget metal og synes mine AKG 240 Studio gør det rigtig godt. De er halvåbne, og isolerer derfor ikke så godt til omgivelserne. Til gengæld er lyden ikke indelukket/boomy. Hvis du bor i nærheden af en 4sound butik kan tage forbi og lytte på rigtig mange forskellige hovedtelefoner med det eget musik. 
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 678
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 13:43
Jeg har et sæt AKG 271 ... de er rigtig fede til metal. Jeg er bassist i et metalband og øver igennem nævnte sæt.
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu