recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flerrumsløsning med central server B&O eller indby
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flerrumsløsning med central server B&O eller indby

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KasperHogh Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KasperHogh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flerrumsløsning med central server B&O eller indby
    Sendt: 09-Oktober-2012 kl. 20:06
God aften folkens.
Jeg er ved at bygge hus og derfor skal lydsystemet tænkes ind fra starten denne gang, derfor håer jeg at i vil hjælpe mig lidt på rette vej.

Der er lit krav til løsningen. Inde i stuen skal der være højtalere som kan afspille lyden fra TV'et, men du skal også kunne spille radio er musik fra en central server. Derudover skal der være et par højtaler ude i køkkenet som også skal kunne afspille musik og radio uafhængigt af højtalerne i stuen.

Jeg har overvejet et BeoSound5 setup, men jeg har læst at det ikke skulle være godt til lyden fra TV'et, så hvis nogen kan be- eller afkrafte dette ville det være skønt.

Derudover, hvis det ikke skal være en B&O løsning, så har jeg overvejet indbygningshøjtalere, jeg skal bare lige have det op og vende med mureren.

Jeg ville høre jer om i kunne anbefale noget udstyr. B&O vil være at foretrække, da de har et vildt lækkert design, men jeg gider ikke hvis lyden er forsinket.

Budgettet ved jeg ikke helt, men sådan et BeoSound5 setup er jo ikke helt billigt, så vi ligger nok omkring 70.000kr.
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2012 kl. 20:20
Du kan ikke køre tv lyden over Beosound 5, da den behandler det analoge signal, og det giver en tydelig forsinkelse.
 
Det vil naturligvis fungere hvis det er et B&O tv, og i morgen bliver Beovision 11 præsenteret, der skulle have en "spiselig pris", med stort set alt der er nyt :)
Get HIFI or die trying c",
Til top
KasperHogh Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KasperHogh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2012 kl. 21:07
Det må jeg jo lige hvordan ser ud så, men tror nu stadig det bliver noget for dyrt, når jeg minimum vil have 50"
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu