recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EAC rippe filer m. metadata
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EAC rippe filer m. metadata

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
runningjoe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runningjoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: EAC rippe filer m. metadata
    Sendt: 10-Oktober-2012 kl. 10:39
Hej Forum

jeg er igang med at rippe mine gamle cd'er til min nas, og efter at have søgt på nettet og afprøvet forskellige programmer afprøver jeg efter anbefaling nu EAC.

Jeg kan fint rippe dem til min NAS ukomprimeret, men jeg får ingen metadata med over, selvom jeg henter og bruger funktioner "get free cd information from metadata provider".

Nogen der har et godt råd?

/Kim
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon, TC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2012 kl. 10:50
Hvilket format ripper du til?.. .WAV filer kan i princippet godt indeholde metadata men det er ikke den mest optimale måde at gøre det på. 
Tape Connection MKII
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2012 kl. 11:25
Det valgte lydformat bør afhænge af hvad du skal bruge filerne/musikken til - vil mene at ALAC eller FLAC kan dække de fleste behov (evt. med en auto-synket kopi i eks. mp3-format til mobilt brug)
Jeg har selv udskiftet EAC/AutoFlac med MusicBee, hvor jeg kan styre alt med musikken; afspilning, organisering, ripning, tagning, cover-art, synkronisering osv.
Til top
Rollen75 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rollen75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2012 kl. 11:33
Simon, TC
 
Hvad er efter, din mening, den optimale måde?
Jeg vil gerne gemme min cd samling på en NAS, i så god kvalitet men uden det bliver en ISO fil.


Redigeret af Rollen75 - 10-Oktober-2012 kl. 11:34
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2012 kl. 11:53
Du kan gemme din CD-samling på en NAS i en "god kvalitet" uden at det bliver en ISO-fil på mange måder - men den "optimale måde" afhænger af hvordan du har tænkt dig at bruge filerne efterfølgende.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2012 kl. 12:18
Du skal lige indtaste en mailadresse i Settings. Jeg bruger selv Gris@snage.de og det virker fint
Til top
Ersgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ersgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2012 kl. 12:30

Ligesom Tibsen, kan jeg anbefale Musicbee.

Den finder selv alle oplysningerne (album, titel etc. inkl. cover), og skulle der være en oplysninger eller to, der ser lidt mærkelige ud, kan det let rettes.
Når først indstillingerne er på plads (let at sætte op), er det blot et par tryk på musen, og så ripper den på livet løs.
Du kan selv vælge om det skal rippes i iso eller hvert nummer i seperat fil, og om det skal være flac, MP# eller andre mærkelige formater.
Personligt ripper har jeg valgt flac og hvert nummer for sig selv. Det kører fantastisk med nas og mit Sonos-setup.
Musicbee gemmer de rippede skiver i seperate mapper for hver kunstner og hvert album i undermapper.
Super let at gå til, og super let at rette data, hvis noget ikke er blevet korrekt.
Jeg har dog haft nogle enkelte skiver den ikke kunne finde oplysninger på, men der er tale om 3-4 stk, ud af en samling på 900-1.000.
 
 
/Ersgaard
/Ersgaard
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu