recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zaptor og powerline?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zaptor og powerline?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Zaptor og powerline?
    Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 11:54
hej 

min zaptor boks kører pt. trådløst, og det er ikke optimalt, taber tit forbindelsen og skal rebootes.
det er ikke en mulighed at trække kabel, har overvejet dette..

vil en powerline adapter kunne gøre det? vil det være mere stabilt end trådløst?
 jeg ved zaptor er lidt kræsen, mht ip adresser osv - hvis man kører forbindelsen gennem en router eller access point..

bor i et alm. parcelhus, 5 år gammelt (fik ikke trukket netværkskabler rundt i huset da vi byggede, idiot!)


Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

hej 

min zaptor boks kører pt. trådløst, og det er ikke optimalt, taber tit forbindelsen og skal rebootes.
det er ikke en mulighed at trække kabel, har overvejet dette..

vil en powerline adapter kunne gøre det? vil det være mere stabilt end trådløst?
 jeg ved zaptor er lidt kræsen, mht ip adresser osv - hvis man kører forbindelsen gennem en router eller access point..

bor i et alm. parcelhus, 5 år gammelt (fik ikke trukket netværkskabler rundt i huset da vi byggede, idiot!)



Jeg anvender en PLA på min SmartTV boks i soveværelset, og det er helt uden problemer - og mere stabilt end at transportere det trådløse signal rundt i huset.

Men PLA'en skal fødes direkte fra kabelmodemet, og må ikke sættes efter egen router - men det burde heller ikke være noget problem.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 12:26
PLA?? hvad er det?
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 12:42
Powerline Adapter (PLA). :-)
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Powerline Adapter (PLA). :-)

haha den havde jeg ikke lige luret :)

jeg har faktisk et par andre enheder i samme rum som min zaptor, som også gerne vil på trådet net:

stofa modem -> powerline adapter -> switch -> zaptor + andre enheder... ? vil det virke?


/René
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Powerline Adapter (PLA). :-)

haha den havde jeg ikke lige luret :)

jeg har faktisk et par andre enheder i samme rum som min zaptor, som også gerne vil på trådet net:

stofa modem -> powerline adapter -> switch -> zaptor + andre enheder... ? vil det virke?


/René

Uden problemer, det er sådan et setup jeg selv har Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 13:04
har du kigget på hastigheder på powerline vs. trådløst? eller er det simpelthen bare mere stabilt mht. udfald osv.?
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

har du kigget på hastigheder på powerline vs. trådløst? eller er det simpelthen bare mere stabilt mht. udfald osv.?

Hastighederne er meget afhængige af afstand.

Jeg får omkring 30Mbit på mine PLA'er - men til modsætning fra mit trådløse (som er håbløs i sådan et stort hus som jeg bor i) er det stabilt.

Vi benytter det både til SmartTV og til online spil, uden problemer Wink
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2012 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

har du kigget på hastigheder på powerline vs. trådløst? eller er det simpelthen bare mere stabilt mht. udfald osv.?
Du skal være opmærksom på at der kan være problemer med at forbinde mellem forskellige sikringsgrupper.
Men hvis der er hul igennem, fungerer det rigtig godt.

Læs evt. mere her: http://komputer.dk/files/bonnier-kom/KomputerForAlle_Stortest_Homeplugs.pdf
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2012 kl. 14:37
Købte et sæt tp link 500 mb hastighed. Kører bare perfekt, både på zaptor og boxee box. Hvis det fortsætter er jeg meget tilfreds
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2012 kl. 14:54
har også positive resultater med denne type netværk

har dog bare et 200mbps Homeplug fra d-link, de trak perfekt min Fiber boks og full HD høj bitstream.. den boks er normalt kritisk med netværk.

og det er stabiliteten der gør det fungere, med trådløst har jeg Intet billede..

selvom mit trådløse kører 12-16 mb/sec og Powerline (som kun har 100mbit ethernet port) kører ca 6
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu