recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan I hjælpe en kabel-newbie?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan I hjælpe en kabel-newbie?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Nebelong Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2005
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nebelong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af clausols1 clausols1 skrev:

Nej. :-)

Det tænkte jeg nok. Jeg overvejer at købe et videokamera, hvor jeg skal bruge Intensity Extreme-boksen, så det havde været smukt at smække to fluer på en gang. 
Til top
Nebelong Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2005
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nebelong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af clausols1 clausols1 skrev:

http://www.thomann.de/dk/cat.html?gf=forforstaerkere&oa=pra
Googl riaa forstærker og inden du køber ska du have styr på om din Pick-up er MM eller MC, da din RIAA skal passe til.

Jeg overvejer en CAMBRIDGE 551P RIAA (link i bunden). Den anbefales og skulle være et fund for pengene til 600 kr. Og den tager både MM og MC pick-ups. 

Inde på HiFiklubben omtales den således:

Cambridge Azur 551P er en elegant og velbygget RIAA- forforstærker med høj lydkvalitet. En god løsning til dig, som har en god forstærker eller surround-receiver, men mangler en dedikeret pladespillerindgang.

Jeg skal bare være sikker; jeg vil godt kunne bruge den som erstatning til min JVC forstærker, ikke? 



Redigeret af Nebelong - 14-Oktober-2012 kl. 15:25
Til top
Nebelong Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2005
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nebelong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 22:52
Jeg samler lige op på tråden. 
______________________

Jeg forsøger at sammensætte det bedste MPC 1000-hjemmestudie som muligt til 10.000 kr. Og da jeg gerne vil have så meget værdi ud af mine penge, søger jeg ærbødigt jeres input omkring nedenstående. 
______________________

Mit setup lige nu 

Thorens TD 318 MkII pladespiller 

JVC A-S7 forstærker (overvejer at droppe den til fordel for en løs RIAA forstærker) 

iMac 21,5" 
______________________

Hvad jeg mangler/overvejer at købe 

▪ AKAI MPC 1000: 4.600 kr. 
▪ Prodipe Pro 8 aktive nearfield monitors: 2.700 kr. 
▪ En løs RIAA forstærker (tænker umiddelbart CAMBRIDGE 551P RIAA): 600 kr. 
▪ Et kvalitets USB/Firewire lydkort (har kigget på MAYA U5 eller Prodigy CUBE) 700-900 kr. 
▪ Hvis nødvendigt: En god billig mixer (har kigget på Behringer Xenyx 302 USB, hvad vil I anbefale?) 500 kr. 
▪ Diverse kvalitets kabler 700 kr. 

Samlet budget: 10.000 kr. 
______________________

Hvad jeg gerne vil opnå 

▪ At sample fra vinyl, cd'er og dvd'er så simpelt som muligt uden tab af lydkvalitet 
▪ At kunne bruge højttalerne til at lytte til musik fra pladespilleren og iMac
▪ På sigt supplere mit setup med midi keyboard, guitar og mikrofon etc.
______________________

Disse spørgsmål søger jeg svar på 

Giver det mening at droppe JVC forstærkeren til fordel for en løs RIAA forstærker? 

Er det nødvendigt med en mixer i mit setup? 

Har jeg glemt noget udstyr, der er nødvendigt for at komme i gang med at sample/lave beats? 

Giver ovenstående ide til mit setup mening fra jeres synspunkt? Hvis nej, hvad kunne gøres bedre?


Redigeret af Nebelong - 14-Oktober-2012 kl. 22:53
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Nebelong Nebelong skrev:



Har jeg glemt noget udstyr, der er nødvendigt for at komme i gang med at sample/lave beats?


Kontrollér om pick-uppen lever.
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Nebelong Nebelong skrev:

Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Jeg tror jeg ville kigge på en billig mikser ala http://www.4sound.dk/shop/mixere/behringer/xenyx-302usb.html
Og så en løs RIAA.

Så slipper du for forstærkeren, som i virkeligheden bare virker som mikser i dit system. Du kan muligvis bruge lydkortet i mac'en (det er sikkert bedre) i så fald køber du bare en mikser uden lydkort indbygget. I min optik er mærket Behringer (eller Bæringer, som nogen ynder at kalde detSmile) fint til prisen og en god måde at få testet et koncept på. Var det ikke lige hvad du søgte, så har du ikke så mange penge ude at svømme. Når du så er ved at være på plads med kabler osv. og synes at du har den funktionalitet du vil, så køber du en Mackie eller lign.

Tak for dit indlæg, antilles. 

Jeg skal bare være sikker på, at jeg forstår dig. Hvis jeg vælger at købe mixeren, du linker til, så kan jeg naturligvis droppe forstærkeren, men også USB lydkortet, right? 

Mit setup ville så være: 

Thorens pladespiller
Behringer mixer 
iMac 
Et par højttalere 

Er det korrekt forstået? 


Ja det er korrekt, bortset fra at RIAA forstærkeren skal sidde inden mixeren.

Oprindeligt skrevet af Nebelong Nebelong skrev:


Og er det overhovedet ønskeligt at droppe forstærkeren? Jeg tænker umiddelbart, at min JVC forstærker burde outperforme to billige produkter (mixer og RIAA). 

Ja det er ønskeligt, for så vidt jeg kan se er det forstærker i dine højttalere. Det handler om at sende signalet gennem så få mellemstationer som muligt, da de oftest kun gør signalet dårligere. Det er så bare et spørgsmål om hvor dårligt. Du har sikkert ret i at din JVC vil outperforme den billige behringer mikser, jeg ville bliver skuffet over hvis den ikke gjorde, men igen du skal vælge behringer fordi det er billige, og så kan du få testet om det er den vej du vil gå. I længden skal du nok have noget lidt bedre. 

Det gode ved en mikser, er at du selv bestemmer signal niveau til hhv. højttaler og iMac og på en meget overskuelig måde. 
Til top
Nebelong Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2005
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nebelong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Nebelong Nebelong skrev:



Har jeg glemt noget udstyr, der er nødvendigt for at komme i gang med at sample/lave beats?


Kontrollér om pick-uppen lever.

Hej Otto, 

Er der en mulighed for, at jeg kan tjekke dette, inden jeg får sat pladespilleren til højttalere/forstærker osv.? For den ser desværre lidt medtaget ud... 
Til top
Nebelong Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2005
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nebelong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 14:29
@antilles

Tak for dit svar. 

Jeg overvejer at vælge en AKAI Renaissance i stedet. Den har indbygget lydkort og forstærker. 

Ellers tak. 

Mvh.
Nebelong
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu