recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS + Boxee box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS + Boxee box

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
futter30 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér futter30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS + Boxee box
    Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 11:43
Hej,
Jeg håber jeg ligger dette spørgsmål i det rette forum.
 
Jeg har købt en NAS og koblet en Boxee box til mit fjernsyn for at kunne se billeder, hjemmevideor og musik.
Billeder og videoer fungerer fint, men musikken bliver sorteret på en meget underlig måde som jeg håber nogen i dette forum kan forklare mig.
 
Min musiksamling består af CD´ere kopieret fra originaler. CD´ere downloade/købt fra internettet. LP-plader som er ripped fra grammofon til PC.
De ligger alle på min computer sorteret efter kunstner og titler.
 
Jeg har kopieret dem alle i stifinder til min NAS men når jeg nu ser dem i Boxee Box virker sorteringen fuldstændig kaotisk.
Jeg er med på at hver file indeholder oplysninger omkring album og kunstner men selvom jeg ændrer herinde i detaljer på filen og scanner i Boxee Box igen, så ændrer det ikke noget.
Jeg prøvede så at fjerne dem allesammen igen i NAS, scanne igen i Boxee men til trods for dette fremgår de stadig i Boxee. Nogle med filer og nogle med covers. Ingen af dem kan afspilles men burde de ikke være forsvundet herinde fra ?
 
Kan nogen fortælle mig hvordan jeg nemmest får sorteret mine filer så de fremstår korrekt i Boxee.
Måske der findes et program der kan lette opgaven lidt ?
 
En anden ting er covers.
Under hvert bibliotek i stifinder har jeg et cover liggende der passer til den CD i biblioteket, men jeg kan forstå at Boxee åbenbart går på nettet og finder dem selv. Men når nu der ikke findes nogen på nettet kunne jeg godt tænke mig at bruge det jeg selv har liggende. Kan det lade sig gøre og i så fald hvordan ?
 
Mvh
Anette
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 16:16
I BoxeeBox har du mulighed for at rydde alle metadata fra databasen - det findes der et menupunkt til - prøv det og så genskan hele møget.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 16:18
- og så test musik med blot nogle få albums ad gangen indtil du ved det virker som du vil have det.
Du kan evt bruge MP3Tag til at rense ud i metainfo på dine musikfiler (fungerer også til andet end mp3-filer)
Til top
futter30 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér futter30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 17:01
Ved du hvor i Boxee man rydder databasen. Synes ikke jeg kan finde det.
MP3Tag er lige programmet jeg manglede. Tak.
Har du et bud på hvordan man kan håndtere covers ?
Til top
futter30 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér futter30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 20:50
Så fik jeg endelig ryddet filerne i NAS. Kopierede en CD over på NAS og kørte den gennem MP3Tag og kunne også godt se der var 3 filer der ikke havde samme navn i album. Rettede dette.
De kom fint op i Boxee men i 3 foldere. De 3 filer som jeg ændrede har hver fået deres folder og den sidste indeholder resten af filerne. De rettelser jeg har lavet er ikke slået igennem på Boxee.
 
Jeg forstår ikke helt hvordan og hvornår boxee bliver sync. med NAS´n. Bliver de først opdateret når jeg kører en scan igennem eller hvad er lige meningen med scan-funktionen ?
Inde i fil-menuen kan jeg gå ind under mine kilder og her får jeg en oversigt nøjagtig som den står i stifinderen (NAS).
hvis jeg der imod går ned i menuen til venstre hvor der står:  shows - film - music - fotos så er det her jeg kan se der er dannet 4 mapper.
Jeg har søgt og søgt på nettet for at finde et svar men det er åbenbart kun mig der ikke helt forstår hvordan det hænger sammen :)
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 21:20
Det er ikke sikkert, at Boxee'en kan gennemskue at en fil er blevet rettet, når der hverken er rettet i dens navn eller placering - og måske heller ikke "last-modified-date" - derfor kan du slette databasen med medieinformation:

http://support.boxee.tv/entries/325781-reset-erase-media-database

Derefter genskanner du dine mapper - måske boksen også selv sætter det i gang.

Din fysiske organisering af filerne har ingen som helst betydning for hvordan Boxee'en organiserer sin struktur - det er udelukkende baseret på den metainformation den kan finde om musikken, filmen, serien osv.

Med MP3tag kan du sikre dig at der er skåret ind til benet med de tags din musik er udstyret med - slet alle overflødige tags og nøjes med de basale. (album, artist, title, genre, year, track# osv) (Med Alt+T kan du se alle tags for ét eller flere tracks)

Check evt. også manualen til Boxee Box - der står eks. hvordan du nulstiller databasen og hvorfor det er nødvendigt.
Til top
futter30 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér futter30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 09:04
Tusind tak for hjælpen. Det hele går op i en højere enhed nu :)
Jeg må nok indrømme at min hjerne må have været gået i tomgang, for når jeg nu følger dit link i Boxee hjælpen kan jeg jo se at der er undermenuer. Det er pinligt men det havde jeg slet ikke opdaget. Jeg troede kun der var den hjælp som umiddelbart blev vist på forsiden og den sagde jo ikke så meget. Fatter ikke hvordan jeg kunne overse det.
Jeg bukker for at du var i stand til at åbne mine øjne.
Og tak for linket til MP3tag. Kanon program og en kæmpe hjælp
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 08:44
Det er super at det hele giver mening nu :-) Udover MP3tag bruger jeg også MusicBee til at håndtere musik - det er også et fabelagtigt program med mange muligheder - du behøver sådan set ikke andet til din musik.
Til top
futter30 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér futter30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 11:00
Super. jeg prøver at se på MusicBee også.
Gad vist om du kan svare på hvorfor jeg ikke kan se NetFlix apps i min boxee ?
Jeg prøvede flere gange igår at køre alle apps igennem uden den var der. Lige pludselig dukkede den op og jeg prøvede at connecte til den (havde i forvejen registreret mig). Da den skulle godkende password blev forbindelsen brudt. Checkede vores eget internet og her var ingen problemer. Efterfølgende var apps´n pist forsvundet igen.
Jeg prøvede at checke hele aftenen igår og her til morgen, men apps er stadig ikke at finde.
Kundesupporten hos NetFlix er fuldstændig booked og det kan jo muligvis være andre har samme problem, men er der nogen der har en løsning / forklaring ?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu