recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen internetforbindelse på WD TV Live
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen internetforbindelse på WD TV Live

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen internetforbindelse på WD TV Live
    Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 17:43
Jeg har netop modtaget WD TV Live-boksen med posten og er begyndt at sætte netværket op på den.

Jeg kan godt forbinde til det trådløse netværk, men der er ingen internetforbindelse på boksen.

I netværksstatus på boksen er der et grønt "flueben" ud for IP, men et rødt kryds ud for DNS og Internet.

I boksen er DNS sat til 192.168.1.3, altså den samme som IP-adressen, men det er måske dér den er gal, og hvis det er det, hvad skal DNS så sættes til?

På forhånd mange tak for svar!
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af svbg1979 svbg1979 skrev:

Jeg har netop modtaget WD TV Live-boksen med posten og er begyndt at sætte netværket op på den.

Jeg kan godt forbinde til det trådløse netværk, men der er ingen internetforbindelse på boksen.

I netværksstatus på boksen er der et grønt "flueben" ud for IP, men et rødt kryds ud for DNS og Internet.

I boksen er DNS sat til 192.168.1.3, altså den samme som IP-adressen, men det er måske dér den er gal, og hvis det er det, hvad skal DNS så sættes til?

På forhånd mange tak for svar!


Kan du ikke vælge en DHCP-tildelt IP adresse? Så kommer DNS automatisk.

Hvis du skal/vil angive fast IP selv, skal DNS være IP adressen på en DNS resolver. Se hvad der er sat op på din computer (under netværk eller "ipconfig /all" i cmd prompt). Der skal sikkert også angives en gateway, når du selv roder med IP i stedet for at bruge DHCP.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af svbg1979 svbg1979 skrev:

Jeg har netop modtaget WD TV Live-boksen med posten og er begyndt at sætte netværket op på den.

Jeg kan godt forbinde til det trådløse netværk, men der er ingen internetforbindelse på boksen.

I netværksstatus på boksen er der et grønt "flueben" ud for IP, men et rødt kryds ud for DNS og Internet.

I boksen er DNS sat til 192.168.1.3, altså den samme som IP-adressen, men det er måske dér den er gal, og hvis det er det, hvad skal DNS så sættes til?

På forhånd mange tak for svar!


Kan du ikke vælge en DHCP-tildelt IP adresse? Så kommer DNS automatisk.

Hvis du skal/vil angive fast IP selv, skal DNS være IP adressen på en DNS resolver. Se hvad der er sat op på din computer (under netværk eller "ipconfig /all" i cmd prompt). Der skal sikkert også angives en gateway, når du selv roder med IP i stedet for at bruge DHCP.


Hej Jesper!

Tak for svar. Jeg har haft rodet videre med det hér til aften. Den trådløse router jeg benytter er af mærket TP-Link. Jeg har dog en anden tidligere trådløs router liggende på "lager" af mærket LevelOne. Og den virker!

Netværksopsætningen er ens på begge routere m.h.t. SSID og kryptering og DHCP er også slået til på begge, men af en eller anden mærkelig grund virker kun LevelOne routeren.

Jeg kunne tro, at det er en eller anden DNS-indstilling på TP-link routeren jeg overser, men umiddelbart burde WD TV Link boksen vel selv finde ud af dette. Den kan jo selv finde ud af hvilken kryptering der bliver benyttet.

Jeg har en WiFi-radio og med denne har der i  sin tid ingen problemer været med at koble sig på TP-Link routeren.

Men ihvertfald så virker det med LevelOne routeren.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af svbg1979 svbg1979 skrev:


Netværksopsætningen er ens på begge routere m.h.t. SSID og kryptering og DHCP er også slået til på begge, men af en eller anden mærkelig grund virker kun LevelOne routeren.

Jeg kunne tro, at det er en eller anden DNS-indstilling på TP-link routeren jeg overser, men umiddelbart burde WD TV Link boksen vel selv finde ud af dette. Den kan jo selv finde ud af hvilken kryptering der bliver benyttet.


Ok, jeg misforstod dit problem. Det er relativt usædvanligt at DHCP kun tildeler en IP adresse, men ikke DNS og gateway oplysninger.

Derimod er der nogle gange kompatibilitetsproblemer mellem et access point og en klient, og det kan vise sig ved at der skabes en trådløs forbindelse men den virker ikke (som dit problem).

Brug den router der virker er det simpleste råd at give...Wink


Redigeret af JesperLund - 25-Oktober-2012 kl. 00:17
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 10:51
Hvilken net udbyder har du ? Har selv en WD live og havde samme problem, min udbyder er Stofa og jeg skulle lave en always on indstilling så kørte det.Lækker box ellers og god app til Android Tongue
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 16:14
Jeg takker for jeres svar!

Som sagt, så har jeg fået internetadgang på boksen, men en anden ting der irriterer mig, er den besværlige opsætning på boksen for at kunne få adgang til filer på min computer. Det er endnu ikke lykkeds mig.

M.h.t. webinterface fra boksen så kan jeg godt få adgang til dette via min Abdroidtelefon, men ikke fra min computer med Windows 7. Når jeg i browseren på min Androidtelefon taster adressen 192.168.0.7 får jeg fint adgang til webinterface på boksen, men når jeg taster samme adresse på min computer er der ingen adgang.

Windows Firewall blokerer ikke for boksen, så det kan ikke være dér problemet ligger.

Men kunne der være nogen af jer der ved hvad pokker problemet så kan være?

Igen, på forhånd tak!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu