recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Med og uden Subwoofer/LFE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Med og uden Subwoofer/LFE

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Med og uden Subwoofer/LFE
    Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 22:48
Godaften. :)

Jeg har brug for lidt hjælp til, om det jeg ønsker kan lade sig gøre.

Praktisk info: Det drejer sig om en Onkyo TX-SR705 forstærker og et Dali Concept 5.1 højtaler arrangement.

Kan det evt. lade sig gøre at når jeg vil høre musik kun at bruge mine fronthøjtalere uden sub, og når jeg ser film at sub'en så spiller med?

Det jeg gerne vil opnå er, når jeg spiller stereo musik at få en mere dynamisk lyd uden den der buldren fra sub'en hvor bassen spilles af fronthøjtalerne og når jeg ser film i surround så spiller sub'en med..

Vil jeg overhovedet opnå noget ved det, eller er der en anden smart måde at gøre det på? Jeg kan ikke helt gennemskue det i forhold til opsætningen af min forstærker.. :)

Hvis det er helt uforståeligt, må i endelig sige til. :)

På forhånd tak.
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 22:56
Hvis højttaleropsætningen er fast, så nej! Den eneste måde at undgå sub er at køre "Direct" når du hører stereo. Problemet er så hvis du har sat front højttalere til "small" i surroundopsætningen. Så skal du ind i højttaleropsætningen hver gang og ændre...
 
Har samme problem på min Pio SC-LX83, hvor stereo lyder bedre uden sub.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 23:13
På min marantz spiller subben ikke med hvis jeg vælger source eller pure direct - kun hvis der er et decideret lfe spor. Mindes det er samme måde det fungerede på da jeg havde onkyo 808.

Mit setup lyder dog bedst hvis subben spiller med.
Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 23:28
tænk at det var så simpelt. :) Det var lige det jeg ledte efter! Tak for hjælpen.. :)
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu