recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - synology diskstation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

synology diskstation

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bitnissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitnissen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 19:34
I DNLA kan Synology transcode visse lyd-filer, FLAC,AAC,OGG og det kræver noget CPU. Og jeg har ikke prøvet det.

Jeg har på min gamle DS207+ streamet et Bluray-rip til min PS3, og det kørte flydende. (via kablet netværk).

Jeg har ikke checket CPU-load imens.

Men en DS212j kører upåklageligt DNLA-streaming. 

Mht. til SATA-600 diske, så kan man sagtens bruge sådanne, men de udnyttes ikke.

Jeg er Super-glad for min DS212j, jeg ville bare gerne have haft plads til 4 harddiske. Men det var der ikke penge til, så jeg må bare ryde op efter mig, og slette det unødvendige...

Med j-modellen går man også glip af USB/e-sata på fronten, men det lever jeg fint uden.


Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niepe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Streaming kræver så afgjort noget hvis du gør det via DLNA. Hvis du blot gør det via NFS eller SMB protokollen så er set korrekt, at NAS'ens processor betyder mindre, men det har trådstarter ikke oplyst noget om. DLNA er trods alt mere udbredt end de øvrige muligheder, selvom jeg dog aldrig selv ville bruge det til Hd-film.
 
DLNA kræver ikke noget af Min 1010+ Kan ikke se på CPU forbruget om der vises film eller ej..
 
 
Dette gælder både HD og SD.
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niepe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Bitnissen Bitnissen skrev:

Ikke enig! Stramning kræver ikke en skid af NAS, det er bare en kopiering/læsning. En bluray kører med op til 50mbit, dvs ca. 5 MB i sekundet, den kan selv den sløvestes nas. Min 212j kan leverer op til ca. 70 MB i sekundet, på Greenline diske ( de er lidt langsommere, men bruger en del mindre strøm). Ved stramning er det modtageren der skal arbejde! Dvs dekode lyd og billede i HD, det stiller ingen nævneværdigt krav til NAS.

/Tommy
 
Hvor har du det fra at greenlise disk skulle bruge en del mindre strøm?
 
Ifølge denne test er der vist ikke den store forskel
 
Til top
tommix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Oktober-2012
Sted: århus
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 16:00
så er spørgsmålet bare om det skal være 1TB diske eller 2TB diske men det er jo en smags sag:-)

Redigeret af tommix - 04-November-2012 kl. 16:04
mvh tommi
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2012 kl. 23:17

Hvilken enhed skal der streames til ?

 
Jeg har en DS212 og streamer til min PS3. Hvor filmene skal Transcodes for at PS3'eren vil afspille dem. Det er lige på grænsen til at CPU'en ikke kan klare opgaven, da jeg også samtidig har 3. parts programmer installeret som bruger CPU kraft engang i mellem, hender det at filmen hakker kortvarig.
 
Sådan en Synology NAS kan mange flere ting end du lige drømmer om du får brug for når du køber den... Den kan meget mere, så jeg kan bestem også kun anbefale at gå efter topmodellen og ikke J'eren som er skrabe modellen.
Skal den kun bruges til lagring er J modellen alt andet end fin, men "nørder" du bare en lille smugle og kommer til at udnytte flere funktioner, fortryder du at du købte en J.
 
Og da ds212 er sidste års model syntes jeg da du skal kigge på DS213 istedet den er opgraderet på flere punkter i forhold til sidste års model og koster kun marginalt mere.
Have jeg købt en Diskstation idag, var det blevet en DS213+.
Jeg har allerede fortudt at jeg ikke købte DS212+ da jeg handlede min DS212.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu