recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox Pro HD's analoge tuner mærkelig
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slingbox Pro HD's analoge tuner mærkelig

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ij6210 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ij6210 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slingbox Pro HD's analoge tuner mærkelig
    Sendt: 04-November-2012 kl. 19:56
Hej

Har købt en Slingbox Pro HD, der generelt fungerer fint på alle områder.

Men dens analoge tuner er mærkelig. Jeg har tilsluttet den via et antenne coax kabel (guldbelagt). På Slingbox'en kan man vælge flere indstillinger for denne indgang, nemlig:

DVB-T (kan tilsluttes fx en stueantenne, hvilket jeg ikke bruger)
Analog cable
Analog antenna

Jeg forstår ikke, hvorfor der er forskel på, om man vælger en analog kabel-tv forbindelse, i forhold til en analog antenneforbindelse. Jeg har Yousee kabel tv.

Når jeg foretager en kanalsøgning finder den ca. 35 kanaler, uanset om jeg vælger analog cable eller analog antenna. Men når jeg så bagefter checker kanalerne og deres placeringer, så er ca. halvdelen af kanalerne bare med støj/flimmer. Jeg kan ikke finde nogen logisk forklaring på, hvilke kanaler der virker og dem der ikke gør.

Det mystiske er, at det er forskellige kanaler der er støj/flimmer, alt efter om jeg vælger analog cable eller analog antenna.

8 af kanalerne får jeg frem på begge metoder, bl.a. DR kanalerne, TV2/news, 3+ og Cartoon network.

På analog cable får jeg også MTV, TV3, Kanal 5, TLC, Eurosport, Nickelodeon, Nat. geographic, og en Yousee kanal.

På analog antenna får jeg fx 6'eren, Charlie, Kanal 4, kanal 7/voice, TLC, BBC Europe, TV2 sport, 3 Puls, Animal Planet, Nickelodeon, og TLC.

Jeg kan naturligvis ikke finde de digitale kanaler, som fx Sverige 1+2+4, Tyskland 1+2 m.fl.

Hvad kan årsagen være til, at jeg ikke kan finde alle kanalerne på samme metode? Og hvorfor finder den en masse kanaler der har sne/støj på, og som derfor alligevel ikke kan vises?

Jeg kan heller ikke få en oversigt og kanalnavne, så det er lidt begrænset hvor meget man kan bruge tuneren til. Her kunne man måske godt forlange lidt mere af SlingMedia. Fx kunne de lave en version der kunne fungere som en samlet enhed med 2 DVB-C/T tunere, harddisk/USB stick optagefunktion, samt selvfølgelig streaming muligheden.

Samlet giver jeg den dog 5 ud af 6 stjerner.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu