recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Microsoft Surface RT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anmeldelse af Microsoft Surface RT

 Besvar Besvar Side  <1 222324
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Men jeg synes det er helvede at redigere tekst på en tablet. Man mangler kontrol over cursoren. Så jeg gør som Otto, bruger en laptop, derfor er min tablet brug os reduceret meget efter den første begejstring har lagt sig.

Derfor er jeg personligt mere hooked på en hybrid. Touch har sin charme, og jeg betaler gerne for kompromiset i form af størrelse og vægt ift. Tablet.

Men den skal kunne holde batteri det meste af en dag, det er et must.

Mellem min telefon, mine tablets og min laptop, så er tablet'en en jeg sagtens kan undvære, især hvis min "laptop" var en hybrid, jeg er dog usikker på om det bliver Surface Pro eller f.eks. Lenovo Yoga.
Jeg tror det er en vanesag. For mig er problemet med en iPad nok antal af fejlslag i forhold til hurtighed, hvilket nogle af mine indlæg også bære præg af :-). 

Efter min mening er denne tråds svaghed at sammenligne Surface med iPad, da det efter min mening er to forskellige produkter. Set gennem Apple's briller er iPad'en ikke nogen erstatning for den bærbare Mac men et supplement. Her deler jeg Otto's holdning. At Surface og andre forsøger at adskille sig fra Apple's koncept produktlinje er forståeligt og samtidigt nødvendigt. For at det skal lykkes er de nødt til i samme maskine at lave en god tablet og en god ultrabook. Det tror jeg personligt at de får særdeles svært ved til en pris og ikke mindst kvalitet som folk vil betale. Samtidig tror jeg der skal mere end en officepakke fra MS til at konkurrer med Apple da Apple allerede har en stærk officepakke selv, samt at MS inden længe også levere samme officepakke til iOS. 



Redigeret af Stenholt - 11-November-2012 kl. 14:31
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 16:30
@Stenholt 
Surface RT kan/skal ikke konkurre mod ultrabooks, dertil er den for CPU-svag. Men Surface Pro, kommer nok til at gøre det i et vist omfang.

Det at Surface RT har indbygget stander, kan modtage muse-input og kommer med en officepakke i et desktopmiljø, gør at den for nogle brugere er tilstrækkeligt som erstatning for en bærbar.

Kunne f.eks. sagtens anbefalde den til mine gamle mor når hendes stationære PC en gang dør. Der vil jeg ikke anbefale MacBook og en iPad. Hun skal kunne tømme sit kamera, printe, og bruge Word (en gang i mellem).

Når Surface Pro kommer, med langt flere kræfter og fuld windows support, vil den for andre være tilstrækkelig som erstatning for en ultrabook.

Dem som foretrækker laptoppens udformning med fast tastatur (der støtter skærm) må se på nogle af alle de nye designs der er kommet, som f.eks. Lenovo Yoga med windows 8 og stadig Touch som mulighed.

Tiden vil vise os hvor stort markedet er for den slags 10-13 tommers "work & play" computere og hvad der sker med de traditionelle "store" (rene) tablets.

Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 19:36
@Letten. Jeg er helt enig i at de ikke bruger eller har været nødt til at differentiere sig fra Apple's strategi for at ramme et andet kunde segment. Tiden vil vise hvem der rammer kunderne mest præcist. Personligt tro jeg ikke MS får den succes som de håber på.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 19:58
På den anden side så går trenden imod større og større telefoner og samtidig er mindre tablets f.eks. 7 tommer blevet populære - nok fordi de er nemme at have med og supplerer mindre telefoner.

Men hvis min næste telefon er på 5 tommer, så render jeg altså ikke også rundt med en 7 tommer tablet. Hvis noget skal supplere en 5 tommers telefon må det gerne være større og kunne noget mere - der kan jeg godt se en af de to Surfacer RT eller Pro.

Det skal siges at vi har en stor 17 tommer Desktop Replacement bærbar på vores kontor derhjemme - den er på kablet netværk og fungerer som server og udfylder fint de mere avancerede behov og er primært fruens.

Når jeg har fri, skifter jeg i mellem en gammel laptop (win 8) i køkkenet og en tablet (android/iPad) - og lige der ville jeg gerne have noget ala Surface istedet. Batteritid som på tablet, men mulighed for tastatur OG mus OG filsystem - jeg får Spat af at skrive på tablet - resten er fint nok med touch.


Redigeret af Letten - 11-November-2012 kl. 19:59
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2012 kl. 09:16
Så vidt jeg kan udlede af diverse anmeldelser stammer problemet med tekst links fra kompatibilitets filteret. Så selvom det er et reelt problem, kan jeg ikke forestille mig at det bliver svært at fikse. Hvilket vel også er grunden til at det ikke tillægges specielt stor betydning hos anmeldere.

Langt de fleste anmeldelser påpeger, ligesom Recorders egen, at Windows RT ikke føles helt færdig. Det kan vi også nemt blive enige om, da der faktisk kommer en del små problemer frem i de forskellige anmeldelser. Som en konkluderede vil man, i hvert fald hvis man er en gennemsnitligt kunde, gøre sig selv en tjeneste ved at se tiden lidt an.

Der er dog bred enighed om at Windows RT har potentiale, og at Surfaces hardware er godt designet til det brugsmønster den er beregnet på. Hvis man synes "tastatur i coveret" ideen er latterlig, jamen så kig på en Dell XPS 10. Hvis man vil have en Ultrabook der kan laves om til en tablet, så kig på HP Envy X2.
Som folk har skrevet hundrede gange før går Surface ikke kunder der er fuldt ud tilfredse med de nuværende tablets. Den går efter de kunder der mener deres behov vil blive bedre opfyldt af en tablet med kickstand og tastatur i coveret.

Det som tiltaler mig ved Windows økosystemet er valgfriheden. Hvis kunderne begynder at efterspørge en Windows RT, 7.9 tommer, 4:3, 300 grams tablet med 3/4G og uden tastatur, så kommer den. Der er endda stor sandsynlighed for at du får flere valgmuligheder i samme klasse. Vil du eksempelvis betale ekstra for god byggekvalitet? Så får du sikkert også mulighed for det.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2012 kl. 07:11
Nu siger I jo godt nok at Windows 8 uden problemer kan bruges med almindelig mus og almindeligt tastatur. Hvorfor laver Logitech så touch-mus og lignende? Er der nogen grund til det, når man lige så godt kan bruge almindelig mus og almindeligt tastatur. Deres wireless touchpad, ser til gengæld interessant ud - og det måtte vel komme. For ingen gider jo at sidde og trykke osv., på deres eksterne skærm - eller for den sags skyld deres Surface, når den står med kickstand og man - f.eks. - er igang med en præsentation i firmaets mødelokale.
 
 
Jeg har selv Logitech Illuminated Keyboard K800. Helt fantastisk tastatur - det bedste jeg har haft. Jeg håber ikke det går af handelen forløbigt. Så hvis K810 tastaturet er lige så godt, så kan det være et godt supplement til f.eks. tablet. Jeg skal ikke have nogen af disse ovennævnte produkter, men generelt laver Logitech nogle gode produkter og denne type tilbehør kan måske interessere nogen - plus at tilbehøret - behovet for det eller ikke - er måske også en interessant del af debat om en tablet som Surface.


Redigeret af Thorvald - 13-November-2012 kl. 07:12
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2012 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nu siger I jo godt nok at Windows 8 uden problemer kan bruges med almindelig mus og almindeligt tastatur. Hvorfor laver Logitech så touch-mus og lignende? Er der nogen grund til det, når man lige så godt kan bruge almindelig mus og almindeligt tastatur.
Fordi det er rart med inputvariation - man siger at den bedste input metode er den næste du bruger.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

For ingen gider jo at sidde og trykke osv., på deres eksterne skærm - eller for den sags skyld deres Surface, når den står med kickstand 
Der tror jeg du tager fejl, jeg har i hvert fald hørt/set en del anmeldere fortælle om at de også bruger det at trykke direkte på skærmen.
 

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2012 kl. 07:46
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

For ingen gider jo at sidde og trykke osv., på deres eksterne skærm - eller for den sags skyld deres Surface, når den står med kickstand 
Der tror jeg du tager fejl, jeg har i hvert fald hørt/set en del anmeldere fortælle om at de også bruger det at trykke direkte på skærmen.
 
Ok måske. Men i nogle tilfælde kunne jeg godt forestille mig at det kunne være rart at have en ekstern "touch-skærm" som ligger på bordet 2 meter fra tabletten eller computeren eller hvad der nu er i brug.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af FPP FPP skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

 
et øko-system som jeg er rimeligt meget infiltreret i. 

Helt off-topic er jeg nød til at høre om du bruger Apple TV? For der kan man da snakke om et populært produkt med en forfærdelig billedekvalitet.

Jeg valgte jo at melde mig ud af debatten efter at jeg ikke kom ind hele sidste weekend. Jeg har ikke planer om at gå ind i Surface-debatten igen efter de nedladende kommentarer der blev sluttet af med.

Men jeg bliver dog nødt til at kommentere på denne kommentar, som simpelthen er forkert på så mange planer, at det er svært, hvor man skal starte. For det første, så er Apple TV en af de mest avancerede internetstreamerbokse lige nu (på forbrugermarkedet). Der findes ikke mange, som understøtter - og rent faktisk gør brug af - de samme MPEG4-profiler. Du kan ikke kigge på bitrate-tallene og konkludere meget ud fra dem, da der simpelthen bruges en mere effektiv komprimering baseret på de nyere MPEG4-versioner end der bruges på både Blu-ray og tv-netværk.

Apple TV leverer ikke billedkvalitet på niveau med Blu-ray, men billedkvaliteten er under ingen omstændigheder "forfærdelig". Jeg tror simpelthen ikke du har prøvet produktet, FPP. Apple TV understøtter teoretisk langt højere bitrater end Blu-ray, men det er naturligvis også afhængig af, at der kan udsendes indhold i bitraten og at internetforbindelsen tillader det.

Billedkvaliteten på f.eks. iTunes og Netflix HD-indhold er over, hvad de fleste tv-kanaler sender som HD-indhold i dag. Man kan så debatere om de bedste HD tv-kanaler også er "forfærdelige", men med det sprogbrug, så er Blu-ray vel nærmest kun "acceptabelt".

Her er en sammenligning af 1080p-film fra iTunes og Blu-ray fra Anandtech. Bevares, jeg er selv fortaler for Blu-ray-kvalitet (men modstander af optiske medier), men forskellen er altså begrænset, og med de tv som de fleste holder sig hjemme i stuerne, vil jeg argumentere, at man kan nå en højere billedkvalitetsforbedring ved at købe et bedre tv eller kalibrere sit tv, fremfor at købe Blu-ray.
http://arstechnica.com/apple/2012/03/the-ars-itunes-1080p-vs-blu-ray-shootout/

Hvis man ikke har oplevet en Apple TV og ikke vil punge ud for at købe en film, så hop ind i trailersektionen og se, hvad der leveres på billedfronten. Det er lige nu det noget af det bedste streaming-kvalitet man får og iTunes er konstrueret på en sådan måde, at den følger med op i opløsning og MPEG4-profiler, når Apple TV-boksen udvikles (som det f.eks. skete fra Apple TV 720p til Apple TV 1080p).


Redigeret af Rasmus Larsen - 16-November-2012 kl. 08:31
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 10:33
Jeg synes i skal trække den diskussion over i en ny tråd i rette underforum:
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:



 
 
<table cellSpacing="0" cellPadding="5" width="494">
<t><tr><td vAlign="top" rowSpan="3" width="110" align="center"><div style="padding-bottom: 5px;">
</td><td ="frontline" vAlign="top"><div style="padding-left: 4px;">[COLOR="#000000" size="5">Anmeldelse af Microsoft Surface RT[/COLOR"></td></tr><tr><td ="frontsummery" vAlign="top">[COLOR="#000000">Microsoft Surface RT er en smuk, robust og veldesignet tablet. Efter 10 dage sammen med den nye tablet fra Microsoft, er det blevet tid til at gøre status.

Læs vores bedømmelse her.[/COLOR">
</td></tr></t>
</table>


Står i den situation at min kone overvejer at købe produktet
i prof. udgave på fredag, skal bruges på hendes arbejde.

Jeg har læst tråden: hvor herre bevares.
Det er umulig at blive klog på om den dur ?

Jeg er pisse træt af at læse om Appels fortræffigligheder m.fl.
Jeg/vi vil ikke Appel....nix (bruger selv Samsung 10.1 Tablet, som jeg er meget tilfreds med)

Er der en saglig neutal bruger i dette forum der kan svare os:

Vil i anbefale produktet ?, i hvilken udgave ?
Hvor skal vi købe den
E.L.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 08:57

Prøver igen...

Står i den situation at min kone overvejer at købe produktet
i prof. udgave på fredag, skal bruges på hendes arbejde.

Jeg har læst tråden: hvor herre bevares.
Det er umulig at blive klog på om den dur ?

Jeg er pisse træt af at læse om Appels fortræffigligheder m.fl.
Jeg/vi vil ikke Appel....nix (bruger selv Samsung 10.1 Tablet, som jeg er meget tilfreds med)

Er der en saglig neutal bruger i dette forum der kan svare os:

Vil i anbefale produktet ?, i hvilken udgave ?
Hvor skal vi købe den[/QUOTE]
E.L.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 222324
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu