recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp købes til pio 1021 opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp købes til pio 1021 opsætning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp købes til pio 1021 opsætning
    Sendt: 07-November-2012 kl. 20:03
Hejsa... min datter har snart fødselsdag og i den forbindelse har jeg nogle overvejelser om at det er på tide at hun får en iphone og lidt nem adgang til musik....

Jeg har en pioneer 1021 med indbygget airplay til 2 zoner... så tænkte jeg at hvis datteren fik en iphone så måtte hun via spotify kunne kontrollere vores pioneer i stuen med sin iphone... så skulle hun bare vælge de rigtige højtalere som skulle monteres i hendes værelse...

Problemet består i min manglende kendskab til zone 2... for pt. Har jeg sat to sæt højtalere til.... men kan død og pine ikke få lyd ud af sæt to....... er der en venlig sjæl der vil kigge forbi for måske 2-300 kroner og få sat skik på zone 2.... jeg bor i ejby imellem roskilde og holbæk.....
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
smokey Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smokey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 21:51
Du kunne jo først kigge lidt på dine speakeropsætning under Home-Menu - Speaker System Setting:
 
 Vælg Speaker B - Her bruges B-terminalerne og du har stereo playback i andet rum
 
 Vælg Zone 2      - Her benyttes surround back terminalerne og du har måske lyd i 2 forskellig rum Shocked
 
 
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 22:22
Jeg må lige have det skåret totalt ud i pap..... men tusind tak for hjælpen... skal prøve det i morgen...
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 17:47
Damn synes ikke jeg helt kan finde ud af det...tror det er en fejl 40
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 11:20
Jeg har en 921 og du kan ikke bruge AirPlay (indbygget) på Zone 2. Zone 2 tager kun analoge kilder. Det jeg har gjort for at få digital lyd i Zone 2 er at tilkøbe et Apple TV (ja det er surt) og en SPDIF-->analog RCA stereo converter (Lindy). Så Kører du AirPlay over AppleTV som så fordeler lyden uden på HDMI og den optiske udgang. HDMI-indgangen fra AppleTV vælges på Zone 1 og den analoge stereo indgang vælges for zone 2. Så har du den samme lyd i Zone 1 og 2 eller du kan høre den hver for sig.
Du skal op i nogle af de seriøse mobbedrenge fra 21-årgangen ellers MENER jeg at hvis du køber en 1022 at den godt kan køre indbygget AirPlay på begge zoner, men det har jeg ikke undersøgt til bunds. Kun et rygte jeg hørte.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu