recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround i garagen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround i garagen

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maxipug Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Februar-2010
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maxipug Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround i garagen
    Sendt: 13-November-2012 kl. 12:30
Hej Recordere,
 
Jeg har en kæmpe garage hvori jeg har planer om at bygge et Herre-rum med bar, dart, lounge osv. og vil installere et lærred og en projekter, så der sammen med de andre "drenge" i nabolaget kan ses fodbold, Le Mans og andre gode ting i fred for konerne. Altså ikke en decideret hjemmebio.
 
Der kan muligvis også snige sig et par film ind engang imellem, derfor vil jeg gerne have surround.
 
Spørgsmålet er så bare hvilke højtalere jeg skal have fingrerne i til formålet.
 
Skal man gå efter de store drengerøvshøjtalerne fra Cerwin Vega, for at føle sig ung igen ? jeg har en gammel effektforstærker liggende der kunne bruges til formålet, men kan man overhovet høre bag + centerhøjtalerne hvis de f.eks. "kun" får 100W i forhold til 500w i fronterne ?
 
Eller gå efter lyden fra et mere "normalt" sæt højtalere ?
 
Desuden skal jeg ha fat i et sæt reolhøjtalere med kæmpe lyd til selve værkstedet.
 
Stort, småt, nyt eller brugt....
 
Ideer, forslag og input modtages
 
 
Mvh
 
Pioneer PDP-LX5090H, Pioneer SC-LX72, Pioneer BDP-LX52, KEF 5005.2, CW XLS-215 i garagen, Sonos All Over The Place
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu