recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd til køb af høretelefoner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd til køb af høretelefoner

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kena Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Råd til køb af høretelefoner
    Sendt: 22-November-2012 kl. 10:02
Jeg har haft Sennheiser HD650 og var rigtig glad for den. Generelt er komforten på Sennheiser uovertruffen. Sennheiser HD800 havde jeg til låns en uges tid, og rum og detaljering i musikken er en klasse over HD650. Du får bare meget svært ved at skaffe den til under 4000 kr.

Et godt bud kunne være Hifiman HE-500, der er en af de billigste reference hovedtelefoner. Den er faktisk mere neutral end HD800. Komfortmæssigt er HE-500 ikke helt på højde med HD800, men den er stadig udmærket. Prismæssigt ligger HE-500 lidt over dit budget, men du kan måske være heldig at finde en god deal eller en brugt.

Nu kender jeg ikke din kilde og forstærker, men generelt får du mest ud af de bedre hovedtelefoner med en dedikeret hovedtelefon forstærker. Men hovedtelefonen er naturligvis vigtigst, så det er bedst at tage udgangspunkt i den.

Noget andet du skal være opmærksom på er om det har nogen betydning hvor meget hovedtelefonen isolerer og lækker lyd. Jeg endte med at sælge mine HD650 for at få nogle mere lukkede hovedtelefoner.

Et godt tip til at søge informationer og råd om hovedtelefoner er at besøge den danske side hoved-fi.dk Her finder du også en del brugt udstyr til salg.

Sidst men ikke mindst, lyd og komfort er meget individuelt, så du skal prøve noget forskelligt førend du finder frem til det rette for sig.
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 09:28
Evt. en brugt HD 800.
Til top
Strand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-April-2009
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 09:24
Akg k700 serien er neautral, med den rigtige forstærker kan den sagtens levere en god bas. Men hd650 er dog efter min mening langt at foretrække til længer musik lytning. Se om du kan finde et par brugt, rimeligt meget at spare.
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 08:41
Jeg søger et par fuld cup åbne høretelefoner til hjemmebrug, i 2-4000 kroners klassen.
De bliver tilsluttet enten min Anthen MRX 700, eller min Vincent CD7.
 
Har lyttet til Senheisers HD 650, som lød rigtig godt.
 
Jeg søger en fuldstændig neutral og analytisk lyd.
 
Er der nogen der kan give mig nogle foreslag samt jeres mening om HD 650?
 
 
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu