recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Biografgængere får kvalme af "Hobbitten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Biografgængere får kvalme af "Hobbitten

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Nu er det jo heldigvis ikke IMDb der bestemmer hvilke film jeg synes der er gode eller ej - jeg synes nemlig heller ikke LOTR er særlig god. Min pointe er, at der er altså nogle der ikke synes godt om filmen, lige meget hvilken plads den har på IMDb.

Af samme grund ser jeg heller ingenting i Hobitten. Men bliver vist nød til at se den, da kæresten vil lave en lille kærestetur ud af det. Oh well. 

- Men håber da alligevel ikke det er noget jeg sidder og knækker mig over ;) 

Men Rune.. du kan da i det mindste finde ud af at formulere dig..
For ganske korrekt, så har vi ikke alle en ens filmsmag, og imdb giver jo blot en idé om hvad størstedelen af deres brugere synes, og så kan man vælge om det er grund nok til at se filmen eller ej..

men du skriver ganske korrekt, at DU ikke synes at LoTR er en særlig god trilogi..
altså du ytre dig om DIN mening.

det gør Hackerjac ikke..
han konkludere bare at det er nogle elendige film..
og eftersom at IMDB's nok er det tætteste vi kommer en general vurdering af filmene, og den vurdering er at filmene er gode, så er det en forkert konklusion han kommer til..

så istedet for at skriver
-Jeg får kvalme bare ved tanken om at den sikkert er lige så elendig som Lord of the Rings triologien
kunne han skrive:
-Jeg synes at LOTR trilogien er elendig, og jeg får kvalme ved tanken om at hobitten sikkert at lige så elendig..

Sorry,, men hader de der konklusioner.
ligesom hvis man hører noget musik, og en venner siger.. ej.. det der lyder af helvedes til..
nej.. DU synes det lyder af helvedes til.. jeg synes det lyder godt..!!

ordkløver.. ja.. ;)
BaaaaaH
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 19:19
Synes også det er en tåbelig formulering af Hackerjack, men lad det ligge. Manden ville gerne lige forsøge at spille sej med sine postulater.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

ordkløver.. ja.. ;)

Jamen så lad os da ordkløve. Dit indlæg bærer præg af. at du ikke forstår konceptet med indforstået betydning, fx. hvis jeg siger "Føj, det er koldt idag" så kan du ikke knække koden at det er min subjektive vurdering, med mindre jeg specificerer "Ja, det er altså mig, men min opfattelse af kropstemperatur, der lige pt. føler at det er koldt"? Wink

Det må være svært for dig at hitte hoved og hale på et forum som recordere.dk, for der er godtnok mange der skriver ting som "Pioneer laver lækre fjernsyn" og "De hovedtelefoner lyder ikke ret godt".

Du tildeles hermed en håndfuld "Jeg mener" og "Jeg synes" til fri afbenyttelse som du kan indsætte foran folks udtalelser der hvor du føler det er gavnligt, hehe:

Jeg mener
Jeg synes
Jeg synes
Jeg mener
Jeg mener
Jeg synes
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Nu er det jo heldigvis ikke IMDb der bestemmer hvilke film jeg synes der er gode eller ej - jeg synes nemlig heller ikke LOTR er særlig god. Min pointe er, at der er altså nogle der ikke synes godt om filmen, lige meget hvilken plads den har på IMDb.

Af samme grund ser jeg heller ingenting i Hobitten. Men bliver vist nød til at se den, da kæresten vil lave en lille kærestetur ud af det. Oh well. 

- Men håber da alligevel ikke det er noget jeg sidder og knækker mig over ;) 

Men Rune.. du kan da i det mindste finde ud af at formulere dig..
For ganske korrekt, så har vi ikke alle en ens filmsmag, og imdb giver jo blot en idé om hvad størstedelen af deres brugere synes, og så kan man vælge om det er grund nok til at se filmen eller ej..

men du skriver ganske korrekt, at DU ikke synes at LoTR er en særlig god trilogi..
altså du ytre dig om DIN mening.

det gør Hackerjac ikke..
han konkludere bare at det er nogle elendige film..
og eftersom at IMDB's nok er det tætteste vi kommer en general vurdering af filmene, og den vurdering er at filmene er gode, så er det en forkert konklusion han kommer til..

så istedet for at skriver
-Jeg får kvalme bare ved tanken om at den sikkert er lige så elendig som Lord of the Rings triologien
kunne han skrive:
-Jeg synes at LOTR trilogien er elendig, og jeg får kvalme ved tanken om at hobitten sikkert at lige så elendig..

Sorry,, men hader de der konklusioner.
ligesom hvis man hører noget musik, og en venner siger.. ej.. det der lyder af helvedes til..
nej.. DU synes det lyder af helvedes til.. jeg synes det lyder godt..!!

ordkløver.. ja.. ;)

Enig :) 

- og jeg synes da bestemt også man skal se filmene, da det er nogle af de flotteste film lavet. De har fortjent en fin plads på IMDb. Jeg er bare ikke til den slags film, og jeg synes jeg keder mig under dem. Men det er jo en helt anden snak. Men du har ret. 


Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

ordkløver.. ja.. ;)

Jamen så lad os da ordkløve. Dit indlæg bærer præg af. at du ikke forstår konceptet med indforstået betydning, fx. hvis jeg siger "Føj, det er koldt idag" så kan du ikke knække koden at det er min subjektive vurdering, med mindre jeg specificerer "Ja, det er altså mig, men min opfattelse af kropstemperatur, der lige pt. føler at det er koldt"? Wink

Det må være svært for dig at hitte hoved og hale på et forum som recordere.dk, for der er godtnok mange der skriver ting som "Pioneer laver lækre fjernsyn" og "De hovedtelefoner lyder ikke ret godt".

Du tildeles hermed en håndfuld "Jeg mener" og "Jeg synes" til fri afbenyttelse som du kan indsætte foran folks udtalelser der hvor du føler det er gavnligt, hehe:

Jeg mener
Jeg synes
Jeg synes
Jeg mener
Jeg mener
Jeg synes
 
 
Jeg kan da kun give dig ret, for når jeg udtaler mig om noget er det jo min mening jeg kommer med, kan jo ikke udtale mig på andres bekostning, men lad det nu ligge for nogle mennesker skal bare have nogen at pege finger efter, og her er det så bare mig
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2012 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Jeg kan da kun give dig ret, for når jeg udtaler mig om noget er det jo min mening jeg kommer med, kan jo ikke udtale mig på andres bekostning, men lad det nu ligge for nogle mennesker skal bare have nogen at pege finger efter, og her er det så bare mig

Det er meget værre når det går den anden vej, de der mennesker der prøver at give deres argumenter vægt ved at hævde at de repræsenterer en større gruppe. "Vi er mange, ja faktisk rigtigt mange, der mener at..."
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2012 kl. 10:27
OT

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2012 kl. 16:23
Der var et eksempel fra Japan hvor en storskærm viste noget i meget Høj opløsning. Her stod også om nogen der fik kvalme ved se, hvad der nu var på skærmen!  Størrelsen kan vel overvælde syns- og balancesansen.
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2012 kl. 16:28
Jeg glæder mig ihvertfald til at den bliver frigivet på Blu Ray , i marts mener jeg, dog lidt længe til øv øv. :/
Mvh
Jan
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2012 kl. 19:39
Jeg tror du skal vente længere end til marts, det er trods alt kun 3 måneden efter premieren - og her taler vi ikke en Hollywood standardproduktion men en kæmpeblockbuster. Mon ikke de venter til medio nov 2013 eller ultimo nov 2013, dels for at få julesalget, dels for at hype #2 endnu mere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu