recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klar til skrot?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Klar til skrot?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Klar til skrot?
    Sendt: 11-December-2012 kl. 08:06
Mht til antennekabel til din radio, så er det samme kabel som til dit tv. Kig på antennedåsen, der er et stik mærket TV og et mærket FM (tror jeg nok). Så lad dit antennekabel til tv være og køb et ekstra i den længde du skal bruge til din tuner. Dåsen er med han-stik til TV og hun-stik til tuner
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 22:05
Har vist et minijack til phonokabel til ligge du må få. Bare sådan en standard lakridsting.

Ellers koster en brugt Dock jo ingenting efterhånden. Så kan du også lade IPod'en på samme tid.
Til top
Anderspallesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Juli-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anderspallesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 21:42
Tak for svaret. Nu er der ved at være styr på detSmile Så mangler jeg lige en omformer, der laver det rød-hvide stik om til et stik, der kan ryge i iPod'en, så er jeg kørendeSmile
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 19:53
Til top
Anderspallesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Juli-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anderspallesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 18:57
Tak skal I have for hjælpen. Jeg satte den til igen i dag - og uden at have gjort andet, var jeg ved at få sprængt trommehinderne, så højt var det. Den skulle vist bare sunde sig efter den hårde tur i garagen.
Nu jeg har jer... antennestikket på den her, tuneren, ligner sådan et almindeligt antennestik til fjernsynet. Stikker man sådan en ledning i?? Altså den samme jeg stikker i fjernsynet, kunne jeg tage den og stikke i tuneren? Jeg er vant til en kort rulle tynd ledning, der gør det ud for antenne.
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 16:00
Kan det tænkes at tuneren har en fast og en variabel udgang. Så er der måske skruet ned for den variable, evt. med et lille potmeter bagpå.
     carsten
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Anderspallesen Anderspallesen skrev:

Jeg kan ikke finde nogen mute-knap og der er jo lidt lyd i højttalerne - den går klart igennem bare meget lavt... En anden indgang - vil det sige, at jeg skal prøve at flytte ledningerne fra højttalerne til nogle af de andre rød-hvide indgange?
Hvis jeg ser rigtigt, tror jeg, at der sidder en muting knap i højre hjørne ( forneden ) på fronten.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 14:43
Har du evt. sat tuneren til "phono" indgangen ? Hvis ja, så vil lyden være meget svag.
       carsten
Til top
Anderspallesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Juli-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anderspallesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 14:37
Jeg kan ikke finde nogen mute-knap og der er jo lidt lyd i højttalerne - den går klart igennem bare meget lavt... En anden indgang - vil det sige, at jeg skal prøve at flytte ledningerne fra højttalerne til nogle af de andre rød-hvide indgange?
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2012 kl. 23:24
Det kan være at mute er aktiveret. En anden mulighed er at der bruges en indgang og en anden er valgt så det er kanal overhørig mellem kanalerne du kan høre.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Anderspallesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Juli-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anderspallesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2012 kl. 21:18
Ok tak, det vil jeg lige prøve. De hedder ELTAX, CT-200mkII. De er sikkert ikke det store værd - så stiller man dem vel ikke i en kold garageTongue
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2012 kl. 19:14
Prøv evt at sætte nogle andre højttalere til, (eller en cd-afspiller) der er nok størst chance for at det er dem der har taget skade af fugten.  Hvad er det for nogle højttalere?

Redigeret af Ning - 09-December-2012 kl. 19:15
Ning
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu