recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor stor DVD disk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor stor DVD disk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor stor DVD disk
    Sendt: 11-December-2012 kl. 10:37
Jeg har været igang med at rippe mine DVD serier, men syntes det er for omstændigt at konvertere det til apple tv.
(Jeg bruger en Imac medio 2010, samt apple tv3). 
Så min tanke er at jeg vil brænde dem ned på dvd skiver. Tænker at det skal være nogle genskrivebare, så jeg kan slette og forny og undgår 1000 dvd skiver jeg ikke aner hvad der er på:)..
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 10:43
Du har dem på DVD og vil brænde dem på DVD??? Hvordan skal det forståes???
Og hvad mener du med overskriften " Hvor stor DVD disk"?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 10:50
Ok, jeg kan godt se min formulering er skidt:)..

Jeg vil rippe dem fra dvd til et format på mac´en som er lidt komprimeret, så jeg kan få flere afsnit på en skive. 
Derefter vil jeg så brænde alle de afsnit jeg kan over på en så stor en dvd skive som muligt:).
Jeg har også optaget en masse film via harddisk på tv´et jeg gerne ville have på skive også
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 11:26
En 3TB HDD koster ingen penge i dag - sammenlignet med alt det bøvl du får ved at skulle håndtere DVD skiver

Redigeret af kim.t - 11-December-2012 kl. 12:00
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

En 3TB HDD koster ingen penge penge i dag - sammenligned med alt det bøvl du får ved at skulle håndtere DVD skiver
 
Hørt. Udover at den originale kvalitet bevares, vil det sikkert være billigere og ihvertfald mere brugervenligt end en stak DVDer.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2012 kl. 07:43
Kan jeg hente/streame filer til Apple tv fra sådan en der?

Jeg bruger Mac, skal jeg lige sige
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2012 kl. 09:14
Hvis du tilslutter din eksterne HDD til din Mac og henter filerne ind i iTunes (de skal selvfølgelig ligge i et format iTunes forstår). Så kan du streame til din ATV. Det er jeg gjort med ungerne DVD'er. De ligger på en ekstern 1TB HDD som er tilsluttet til min Mac Mini
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2012 kl. 10:48
Har du konverteret de filer så?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2012 kl. 10:54
Ja, via Handbrake. De lå oprindeligt i ISO format - nu ligger alle film i M4V og kan streames direkte til ATV eller iPad/iPhone
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu