recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til transportabel dvd- til ungerne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til transportabel dvd- til ungerne

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til transportabel dvd- til ungerne
    Sendt: 11-December-2012 kl. 17:46
Hej med jer
Jeg har en datter på 3 1/2 og på 1 1/2. Den store har en dvd til bilen som hun er rigtig glad for, og nu tænker vi at vi skal finde noget til den mindste. Jeg synes dog at dvd'er er temmelig dyre i forhold til hvor dårlige de er.
Vi overvejer derfor at finde noget andet til den store dvs. en tablet eller lignende. 
Jeg var tæt på at købe den her: http://www.vtechkids.com/brands/brand_view/innotab2, men den fåes desværre ikke med dansk.
Jeg overvejer en billig android tablet, men har hørt det er noget skrammel. 

Summasummarum, er der nogen derude som har gode ideer, inputs eller erfaringer? Altså noget man kan se video på i bilen, og som kan betjenes af en 3 årig? Vi har ikke fastlagt et budget, da det kommer an på så meget.


Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 18:12
Find dig en brugt tablet - en af "mærkevare".
Selv bruger jeg et par iPad1, men det kræver mere eller mindre at filmene er lagt ind i iTunes (konverteret) . Men super let og en sidegevinst ved at bruge iTunes/iPad er at børnene kan streame alle filmene til iPad fra iTunes - de behøver ikke være på iPad'en så længe de er på hjemmenetværket. Virke i princippet på samme måde med en ATV - via "Homesharing".
Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 21:34
Jeg havde selv overvejet den vej.  Faktisk var jeg tænkt på at købe en Nexus 7, som børnene og jeg kunne dele, men ungerne har allerede svært ved at finde ud af min SGS2. Desuden er der mange børespil til iphone/ipad som ikke findes til android.
Konen har længe ønsket sig en Ipad, men synes at den er for dyr. 
Jeg har ikke tidligere kigget på Ipad mini. Umiddelbart ser den rigtig fornuftig ud. Den er væsentlig billigere end en Ipad 4, men ikke så meget dyrere end en brugt Ipad 1. Jeg har i forvejen et hjemmenetværk med en nas og et Atv2, så havde godt tænkt at det ville spille godt sammen. Jeg havde dog ikke tænkt på at jeg selvfølgelig kan streame fra min synology til Ipaden (og evt. videre til atv), og dermed slippe for at blande ungernes film ind i XBMC på Atv. Altså en god løsning til ungerne, konen og mig :0) Eneste ulempe er så at jeg må finde noget andet til ungernes julegave.

Tak for hjælpen Kim, du fik lige mine tanker i den rigtige retning.

 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu