recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - antenne kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketantenne kabel

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2006 kl. 12:40
Nu var det ikke så meget for at linke til Godpris, det var bare for at vise eksemplet. Det kan da sikkert nok findes billigere andre steder.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Don Pedro Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2006 kl. 12:53
Nej nej den er jeg med på, det var nu også bare for at sige, at der fandtes andre muligheder.
Hilsen Don P.
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2006 kl. 18:14
Det er vel med kabler som med så meget andet......

Er det penge ud af vinduet at købe en BMV, når en Skoda lige så sikkert, godt og hurtigt kan fragte dig fra punkt A til punkt B (inden for de hastigheds grænser vi har i Danmark) ?

Det handler vel i lige så høj grad om, om man synes at nogle kabler er lækre og man synes man vil ofre dem, måske fordi resten af ens udstyr er highend med guld bøsninger over hele linien ?

Selvom et flot antenne kabel næppe giver et bedre billede end et billigt kvalitets antennekanel med fornuftige stik, så kunne jeg godt finde på at købe det, bare fordi det er flot...

Desuden, naturligvis alt efter ens løn og hvor meget fritid man har, så skal man ikke fedte mange halve timer før det måske ikke alligevel kunne betale sig at bikse noget sammen selv.

Mvh Peter



Redigeret af Prasmus - 08-Maj-2006 kl. 18:15
Til top
1mba Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2006 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af 1mba 1mba skrev:

Jeg, har endnu ikke set guldbelagte antennestik, i udstyr til privat brug. Men jeg har heller ikke set alt.Confused 

Så har jeg måske set alt...   Her er de fra ProfiGold, jeg bruger dem selv (taget fra Godpris' hjemmeside):

< name=myPGV8929 ="return BuyProduct(this,'1','0','False');" =basket.asp method=post target=basket>
Lev. 1-2 dage
Profigold PGV8929 Coaxial stik, 10,0m
Coaxial - coaxial antenne tilslutning. Guld platerede/skærmede stik. RG59U Coaxial kabel.

299,00 DKK 

Jeg mente i udstyr. altså recordere, video'er eller TV.

Venligst Michael / 1mba

Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF   Meget Tilfreds.

Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv.
Til top
1mba Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2006 kl. 22:01

Oprindeligt skrevet af Prasmus Prasmus skrev:

Det er vel med kabler som med så meget andet......

Er det penge ud af vinduet at købe en BMV, når en Skoda lige så sikkert, godt og hurtigt kan fragte dig fra punkt A til punkt B (inden for de hastigheds grænser vi har i Danmark) ?

Det handler vel i lige så høj grad om, om man synes at nogle kabler er lækre og man synes man vil ofre dem, måske fordi resten af ens udstyr er highend med guld bøsninger over hele linien ?

Selvom et flot antenne kabel næppe giver et bedre billede end et billigt kvalitets antennekanel med fornuftige stik, så kunne jeg godt finde på at købe det, bare fordi det er flot...

Desuden, naturligvis alt efter ens løn og hvor meget fritid man har, så skal man ikke fedte mange halve timer før det måske ikke alligevel kunne betale sig at bikse noget sammen selv.

Mvh Peter

Hvem gider køre BMV, når man kan få en TRABANTConfused

Det er ikke et spørgsmål om, at bikse noget sammen, men om ikke, at købe et dyrt kabel, som ikke har nogen effekt.

Det er faktisk meget nemmere, end man tror, at lave sit eget kabel.

Venligst Michael / 1mba

Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF   Meget Tilfreds.

Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv.
Til top
berliz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 13:01

TV - VCR: analoge - digitale udsendelser.

Lunddal skrev et sted om DVD:

" Det viser sig at Recorderen stod i TV Mode, så den gjorde rent faktisk, hvad jeg (ubevidst) havde bedt den om.
Den virker som jeg vil ha' det, efter at jeg har slået den over i DVD Mode ".

Det har vist noget med mit problem at gøre. En analog satellitreceiver er koblet til videoen (L2) og TV'ets scart AV 2. En ny digital terrestrisk receiver (til de gratis danske kanaler, bl.a. DR 2) er tilsluttet mellem videoens scart L1 og TV'ets scart AV1 (hvor jeg før havde tilsluttet en analog satellitreceiver). 

Alt virker nu som det skal, bortset fra, at jeg på videoens "egen" kanal  kun kan se de "gamle" analoge sendere fra TV og satellit. De danske kanaler der nu modtages via den digitale receiver vises først, når jeg har trykket på VCR-TV knappen på videoens fjernbetjening. Hvorfor vises de analoge og digitale udsendelser ikke på samme måde på videoen, altså med knappen VCR-TV i samme stilling? Når udsendelsen er digital, vises der kun en blå baggrund (indtil jeg altså trykker på knappen).

Hvis jeg f.eks. har valgt at modtage DR 2 på den digitale receiver, og jeg starter optagelsen manuelt, bliver udsendelsen optaget som den skal, selv om der kun vises en blå skærm. Er der en god forklaring på dette? Jeg er ikke ekspert på området

Berliz 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu