recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydspor på Disney Channel og DC HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydspor på Disney Channel og DC HD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BubbiBubbi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BubbiBubbi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lydspor på Disney Channel og DC HD
    Sendt: 04-Januar-2013 kl. 13:41
Hej alle og Godt Nytår.

Jeg har haft et indlæg kørende inde på YouSee's Facebook side, da jeg mellem jul og nytår opdagede at de har valgt at fjerne det engelske lydspor fra Disney Channel og Disney Channel HD.

Konklusionen fra YouSee's side var at der fremover kun vil være dansk lydspor, men efter kl. 18 vil enkelte serier blive vist på engelsk.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre andre mening på dette punkt.

Jeg synes rigtigt godt om Disney film og nogle af deres serier, men ser dem stort set kun med deres originale engelske sprog.
Og det har virket rigtigt fint med 2 lydspor i lang tid, hvor vi så selv har kunne vælge om de vil se det med dansk eller engelsk sprog.

Hvad siger i til dette?
Er det mig der er helt gal på den, eller er det ikke lidt tosset at fjerne muligheden for selv, at kunne vælge?
Kræver det virkelig så meget teknik og båndbredde at have 2 lydspor på, at det kan være derfor de har valgt at fjerne det?

Jeg har selv fra barns ben set mange serier og film på engelsk, og jeg er da sikker på det har haft positiv indvirke til at jeg allerede fra en tidligt alder kunne forstå og tale engelsk.
Og det havde jeg da egentlig også planer om at min søn skulle kunne.
Men det bliver åbenbart ikke med hjælp fra YouSee.

Men hvad siger i?
Burde vi ikke i denne højteknologiske HD-alder have muligheden for at kunne vælge sprog selv?
Især når det har været en mulighed før.
Det er jo ikke noget nyt og banebrydende jeg sigter efter.
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2013 kl. 14:39
Det er Disney Channel selv som har utført endringen ved at det er startet en Dansk versjon av Disney Channel og denne har ikke Engelsk lyd.
Til top
MilloDk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MilloDk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 18:53
Disney Channel hos Stofa har desværre også mistet både engelsk, svensk og norsk lydspor :(
// MilloDk
Til top
BubbiBubbi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BubbiBubbi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 08:54
Har skrevet til Disney og har fået følgende svar tilbage.

Hi Bjørn,
Disney recently adjusted their feeds to Scandinavia for Disney Channel and Disney XD.
Before, the region was served by a single video track with multiple audio tracks (inc. English for the Baltic region) attached to it.
That meant that you always saw the same image everywhere, but that you generally could
select a language of your choice. After the adjustment each Scandinavian country has received
a separate combined video and audio feed.
This means that the standard language for Denmark is Danish.
These adjustments have been made to allow for more flexibility in the scheduling so that the
programming structure can be better adapted for each country – before we had no option but
to air the same content in all Nordic countries. This is a way for us to make our content
more relevant – but we are of course sorry if it disappoints some of our viewers.
Disney Channel still air programming in original English with subtitles most evenings after 20.30,
sometimes earlier from 19.00.
We will pass your feedback on to the programming team.
Best regards,
Disney Channel


Så for at lave det mere fleksibelt, har vi så mistet engelsk lydspor.
Det synes jeg satme ikke er i orden.
Og jo, de viser da et eller andet på engelsk om aftenen.
Men det er jo hverken tegnefilm, eller de store Disney film.


55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu