recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - scanne fra kopimaskine til PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

scanne fra kopimaskine til PC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: scanne fra kopimaskine til PC
    Sendt: 16-Januar-2013 kl. 10:59
Jeg kan på mit arbejde scanne fra kopimaskinen til en mail-adresse. Det virker fint, jeg synes bare, det er lidt hårdt for ens mail-server, hvis man scanner store ting.

Kopimaskinen (bizhub c353) kan doc også scanne til PC(SMB)
så skal man indtaste følgende:
Værtsnavn
Filsti
brugernavn
Password

Hvordan finder jeg disse oplysninger? Min computer er en macbook pro med Mountain Lion. Den har ikke umiddelbart noget password man skal indtaste når man booter (men der er selvfølgelig et password, som bruges når man installerer ny software).

Jeg ved ikke om dette er nok oplysninger, men ved faktisk ikke hvad jeg skal taste i nogle af felterne og kopimaskinens instruktionsbog er ikke til stor hjælp!

På forhånd tak
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 11:13
så skal du lave en delt mappe med smb adgang på din macbook, og tildele den adgang via et hertil oprettet brugernavn og adgangskode.
herefter vil jeg gætte på at værtsnavnet kunne være ipadressen på macbooken og filstien til din delte mappe, brugernavn og adgangskode den du oprettede i forbindelse med den delte folder.
det vil kun virke når de er på samme net
Mvh

René
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 17:11
Det du skriver er sikkert rigtigt, men ikke detalteret nok til at jeg for alvor kan bruge det.
Der var en på macnyt.dk, der skrev lidt mere detaljeret, men selvom jeg fulgte det trin for trin virker det ikke. Jeg har en ide om, at det er fordi, jeg ikke skriver stien til den mappe, der skal scannes til.

det er en macbook med mountain lion, computerens navn på netværket er martin.local - og mappen jeg gerne vil scanne til ligger på skrivebordet på mac'en. kan du/andre fortælle hvad jeg skal skrive som stinavn?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 20:24
Hvis du har 2 computere på netværket, kan du nok nemmere teste dit share på computer 1 fra computer 2 og dermed se om det virker - det er nok bedre interface end på kopimaskinen...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu