recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke se DR1+2, hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke se DR1+2, hjælp!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
akawa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akawa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke se DR1+2, hjælp!
    Sendt: 03-Februar-2013 kl. 03:02
Hej, jeg købte en DVB-T antenne og har kunnet se DR1, DR2, DR HD, DR K, DR Ramasjang og regionale kanaler. Men her d. 11. januar omkring middag og til nu har jeg ikke kunnet se DR1 og DR2, DR HD, DR K og Ramasjang virker fint. Jeg har prøvet at lave en ny auto tune hvor jeg nu også for TV3 og Kanal 5 som er gratis. Men jeg finder ikke noget på MUX1 kun MUX2.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 10:16
 
  Med den antenne du bruger nu, har du kunnet modtage DR1 og 2.? Er det sådan det skal forstås.? Hvilken antenne er det, og hvor/hvordan er den monteret.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
akawa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akawa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 16:18
Ja, jeg har før kunne se DR og DR2.

Mit TV er et Beoplay V1 og jeg har denne antenne:
http://www.av-cables.dk/indendoers-dvb-t/indendrs-dvbt-design-antenne-soundbar-design-8345.html

Antennen er skjult bagved tv.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 17:04
 
 Det vil ganske sikkert hjælpe hvis du fik forbedret modtageforholdene, indendørs antenne er ikke at anbefale, medmindre du har meget gode modtageforhold er det ikke de bedste man kan gøre. En anden placering af antennen bør også prøves, det kan måske afhjælpe problemet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
akawa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akawa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 19:23
OK, dvs. du tror at det skyldes dårlig modtageforhold.

MUX1

DR1 HD 
DR2 
TV 2 Regioner HD 
Tegnsprog og lokal-tv

MUX2

DR HD 
DR Ramasjang 
DR K 
DR Update 
Folketingskanalen Dvs du burde kunne se både DR1 HD og DR HD uden t2 :) 

Syntes bare det er mærkeligt at jeg kan se alt fra MUX2 men ingen fra MUX1.

Til top
akawa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akawa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 19:26
Jeg bruger denne;
Hovedsendere
MUX1
kanal
frekvens MHz
MUX2
kanal
frekvens MHz
Sende-
effekt
Sender-
højde
Polarisation







Hedensted
30
546
44
658
50 kW
309 m.
Vandret

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af akawa akawa skrev:


Syntes bare det er mærkeligt at jeg kan se alt fra MUX2 men ingen fra MUX1.
 
Med digitale signaler er det marginale forskelle der skal til fra det tilsyneladende er OK, til "ingen signal"
Gå ind i menu og tjek signalstyrke og kvalitet på kanaler i MUX2.
Hvis de ikke er i top herpå, så optimer antenneforhold/placering til de er det.
Så kommer MUX1 sikkert helt af sig selv (kræver evt. ny kanalsøgning)
 
Mvh JørgenT
Til top
akawa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akawa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 20:19
Hej Jørgen

Tak for dit svar.

Jeg har signal styrke på 98% og signal kvalitet på 100%.

Men syntes bare at det er underligt at jeg ikke har mux1, som netop er de kanaler der er "must carry".


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 22:06
Det kan let være din antenne.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu