recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - >Kommentar VS Forum<
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

>Kommentar VS Forum<

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: >Kommentar VS Forum<
    Sendt: 05-Februar-2013 kl. 17:55
Hej

Der gik sandelig ged i kommentarsporet til Hothers brugeranmeldelse af sine nye Elac HT. 

Dette er IKKE en tråd der skal diskutere denne anmeldelse!

Jeg spurgte i "censur" tråden ind til hvorvidt kommentarene er så vigtige at vi tillader anonyme kommentarer til vores nyheder her på Recordere men mit spørgsmål druknede vidst lidt i diskussion om selve anmeldelsen.

Så derfor prøver jeg lige at rykke det essentielle i mit spørgsmål med herover for ikke at forstyrre den saglige debat ang. censur.



Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Hmm det kan godt være at det ikke har med censur at gøre men alligevel, der er en del af "kommentarenes bagmænd" der læser med her.

Er der ikke en venlig sjæl der vil beskrive hvad det gode ved kommentarfunktionen er? Jeg har ikke set lyset endnu og kigger selv KUN på kommentarsporet når jeg bliver gjort opmærksom på det i forum. Jeg er af den opfattelse at det aldrig kan blive seriøst når man kan kalde sig hvad man vil og dermed er komplet anonym og ikke skal stå ved det man skriver.

Håber der er en der vil bære over med mig og forklare mig ideen. Tak.

Mvh BS
 
Kommentarsystemet fra Disqus kan sagtens sættes op til at udelukke brugere, der ikke registrerer sig, men det gør jo også noget ved folks lyst til at kommentere. I visse sammenhænge kan der jo være lagt op til spørgsmål, og hvis man som ny bruger pludselig skal oprette sig med email mv., så vil det nok afskrække en del fra overhovedet at spørge.

Personligt har jeg en Disqusprofil, fordi vi jo selv bruger systemet på flatpanelsDK, men jeg vil ikke have flere profiler oprettet i alverdens andre kommentarystemer for at kunne skrive på andre nyhedssider. Jeg er ret sikker på, at jeg ikke er den eneste, som undlader at kommentere på nyheder hvis det kræver en brugerkonto og al for meget arbejde med oprettelse, aktivering mv.

Det er vel ikke forbudt at linke til forum, hvis man gerne vil køre en debat med registrerede brugere?
Hej Torben

Tak for at forsøge at oplyse mig :-) 

Er det kun min opfattelse at et kommentarspor der løber løbsk som netop dette er til mere skade end gavn for hele siden? Jeg har flere gange set at disse "facebook-like" kommentarspor løber løbsk men ofte (heller ikke i denne nyhed) er der ikke engang oprettet en tråd omhandlende emnet hvilket er med til at holde debatten i kommentarsporet som (IMHO) både er rodet og useriøst (PGA anonymiteten)

Mvh BS

PS: jeg læste lige (lidt) af kommentarene og de undebygger til fulde min første opfattelse :-/ 

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

 
Kommentarsystemet fra Disqus kan sagtens sættes op til at udelukke brugere, der ikke registrerer sig, men det gør jo også noget ved folks lyst til at kommentere. I visse sammenhænge kan der jo være lagt op til spørgsmål, og hvis man som ny bruger pludselig skal oprette sig med email mv., så vil det nok afskrække en del fra overhovedet at spørge.
 
Det er lige det som Lars (redaktionen) har skrevet: hvis vi kræver oprettelse af bruger for at kommentere vil der være færre som kommenterer.
 
Jeg spørger: er det virkeligt et tab? - nu kan man jo se at folk skriver hvad de har lyst til i kommentarerne - nogle er rigtig nok ikke helt fine i kanten - og jeg kan kalde mig for de mest krænkende ting uden problemer. Det kan jeg også i Forummet, men der er en større konsekvens (synes jeg). Det er lidt nemmere at udelukke brugere, banne IP adresse osv..
 
Jeg vil mene: hvis ikke man har tiden til at oprette en bruger, så har man heller ikke noget "vigtigt" at sige. Altså, dem kan vi sagtens være foruden. Basta. Luk det lort.
 
Når det så er sagt, så synes jeg Anmelderen tager alting alt for personligt og istedet for at oplyse de mest basale ting i anmeldelsen, som mange gør opmærksom på mangler, så modstider anmelder og gør en stor sag ud af det.
 
Jeg tror vi er mange som egentlig bare synes denne brugeranmeldelse hører hjemme i en biotråd. Der er ikke noget som berettiger den til at være på forsiden som særskildt nyhed. Dette er der mange andre som har kritiseret.
 
Dertil, så tager man anmelderen til forsvar og anfægter man ikke kan kræve noget af nogen, som arbejder gratis. Jeg ser nu mere indholdet på forsiden som en del af recordere's samlede indhold og som redaktionen selv står ansvarlig for. Jeg føler ikke det førnævnte indhold kan berettiges på forsiden for det er ikke noget objektiv over den. Jeg betaler ikke en rød reje for recordere, men jeg ser tilgengæld en hulens masse rekvalmer som finanserer siden. Derfor mener jeg stadig vi bør have en vis indflydelse på hvad der skal ligges op på siden (gerne færre rygter, specielt om Samsung/Apple telefoner og tablets).

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

 Jeg spørger: er det virkeligt et tab? - nu kan man jo se at folk skriver hvad de har lyst til i kommentarerne - nogle er rigtig nok ikke helt fine i kanten - og jeg kan kalde mig for de mest krænkende ting uden problemer. Det kan jeg også i Forummet, men der er en større konsekvens (synes jeg). Det er lidt nemmere at udelukke brugere, banne IP adresse osv..
 
Jeg vil mene: hvis ikke man har tiden til at oprette en bruger, så har man heller ikke noget "vigtigt" at sige. Altså, dem kan vi sagtens være foruden. Basta. Luk det lort.
Det er netop det jeg gerne vil oplyses om!! 

Hvad er værdien af et afsporet kommentar-ridt for en side som Recordere.dk? 

Vil det være et tab?

Er der andre kommentar-tråde der har en værdi der nulstiller den "bad-will" som en afsporet kommentar-tråd MÅ medføre?

Mvh BS

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Uden at skulle gøre det til et korstog for brugen af kommentar-systemer, så er der jo også en hvis økonomisk gevinst ved at have noget at byde på for andre end de registrerede brugere. Jo flere man kan få til at klikke på artikler (og dermed reklamer) jo flere penge kommer der i kassen. 

At nogle nyheder kører ud af en tangent kan næppe undgås. På vores side har vi valgt at droppe kommentarer på anmeldelserne, og henviser i stedet til forum, men på de øvrige artikler giver det en ret god interaktion med brugere og gæster, hvis de kan komme med spørgsmål uden nødvendigvis at skulle igennem en procedure for at få lov at skrive noget.
Jeg ønsker kun en debat om emnet da der er noget jeg ikke forstår, ingen korsfarere :-)

Jeg kan godt se at der er andre synsvinkler end min bruger-synsvinkel. Det er bare vigtigt for mig at en side fremstår overall som et seriøst "brand" og det trækker væsenligt ned i min bog med disse afstikkere i komentarene.

Nu ville jeg så oprette en Disqus profil for at kunne gøre mig genkendelig ved en evt. kommentar. Det kan jeg IKKE da mit brugernavn er optaget :-/ jeg kunne så vælge at oprette mig som en anden bruger herindefra (det gjorde jeg ikke ;-) men det gør det bestemt ikke mere seriøst i mine øjne.

Som jeg ser det er det en hårfin balancegang og jeg mener at ligevægten er ved at være rimelig skæv.

Mvh BS

Er det kun mig der undrer mig over dette?

Der er i tidligere tråde påpeget at man jo bare kan flytte diskussionen over i forum. Denne debat må da med alt tydelighed vise at det sker først når kommentarsporet bliver lukket. Jeg har desuden lige skimmet de sidste par dages nyheder for links til forumtråde hvor nyheden kan debatteres, uden held. Der er simpelthen ingen officielle tråde omhandlende nyhederne.

Jeg efterlyser også en holdning fra Recordere på dette "problem"

BS


Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 20:40
For at der vil virke, så skal der nok linkes til forum fra brødteksten i nyheden eller artiklen. At gøre det fra kommentarfelterne vil næppe give en effekt. At linke fra kommentarsystemet vil jo blot resultere i at linket drukner i andre indlæg. Det bliver nødt til at være et aktivt valg fra ejeren af nyheden.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 22:26
Ja. Og derfor syntes jeg også det må være en beslutning fra redaktionen om det skal være kotyme at lave en tråd til kommentarene, kun lade registrerede bruger kommentere eller lade det køre som det er. I censur tråden kommer der stadig et par hik ang. de anonyme kommentarer og en foreslår at lave et disqus bruger krav. Det er i mine øjne også problematisk når der ikke er et link mellem forum brugeren og kommentatoren.
 
Samlet syntes jeg, som det måske skinner igennem, at det er til skade for siden med den tone. I kommentarer og/eller forum.
 
BS
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 13:48
Nå for Søren. Så blev den spændende tråd lukket. Så kan det være der er energi til at hjælpe mig med at forstå værdien i kommentarsporet.

Torben skriver ganske rigtigt ovenfor at der ikke vil være en ide at linke til en diskussionstråd i selve kommentarfeltet og at det skal gøres direkte fra brødteksten. Jeg kunne ikke være mere enig. Otto mente faktisk det havde været sådan tidligere i "censur" tråden (inden kommentarfunktionen blev indført). Han kom også med et, syntes jeg, godt forslag om at begrænse antallet af anslag i en kommentar så det blev begrænset til....... JA, en kommentar. Derved kunne den mere seriøse debat "tvinges" til at blive samlet et sted, hvor den IMHO hører hjemme, i forummet.

Jeg må nok i bagklogskabens klare lys erkende at min tidligere opfattelse af "anonymitet medfører mudderkastning" ikke holder stik da Otto, ganske rigtigt, pointerer at på Facebook, hvor man er langt fra anonym, florerer denne form for debat i stor stil!

Jeg mener dog at gevinsten ved ikke at have to sideløbende debatter er så stor at det vil være en samlet gevinst at begrænse kommentardelen.

Ville det være en idé at begrænse kommentarerne og samtidigt oprette deciderede tråde til nyhederne?

Jeg skal være ærlig at sige jeg helst så kommentarerne fjernet helt men redaktionen ønsker ikke dette og jeg mener på den anden side også man skal acceptere dette!

Mvh. BS

Redigeret af Bschmidt - 09-Februar-2013 kl. 14:45
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu