recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - wd player og trådløs netværk ????
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

wd player og trådløs netværk ????

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hansen1972 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Oktober-2012
Sted: Odder
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hansen1972 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: wd player og trådløs netværk ????
    Sendt: 05-Februar-2013 kl. 22:12
Hej har købt en WD Live Player gen.3 men kan ikke komme på nettet 
hverken med kabel eller trådløs ??
jeg har Waoo Fibernet fra Energi Midt
og en router Zyxel NBG-60N 
men min router kan jeg ikke få adgang til selom jeg skriver 192.168.1.1

jeg var hos en ven og satte wd boxen til hos ham
han har tdc og køre trådløs og der kom jeg på med det samme

er der mon nogle der har et bud på mit problem der kunne hjælpe mig så ville jeg være glad



Til top
Henrik_bj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2012
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_bj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 22:45
Altså det er jo logisk nok at du ikke kan få adgang til routeren når du ikke kan komme på dit net. :)
Men hvad siger den når du køret netværksopsætning i settings?
LG E8 55” OLED
Til top
Hansen1972 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Oktober-2012
Sted: Odder
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hansen1972 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 23:07
det skal lige tilføjes at jeg godt kan gå på nettet med de andre pcèr og har prøvet det kabel jeg bruger til min pc og sat i wd boxen men det virker ikke

kan det være noget med mac add at gøre at de er låst til de andre ting jeg er på nettet med ??
Til top
Hansen1972 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Oktober-2012
Sted: Odder
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hansen1972 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 23:08
d mener du med netværksopsætning i settings?

ja har ikke meget forstand på netværkBig smile
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 12:41
WD TV Live gen 3. står som default til DHCP. Dvs. den får selv en IP adresse fra din router såfremt:

1. Der er forbindelse/Link til din router.
2. Der er ledige IP adresser at dele ud af.

Så allerførst.
1. Få sat den WD TV Live tilbage til fabriksindstillingerne.
2. Sæt netkabel i og tjek via selvsyn, at der kommer lys i lamperne ved netværksstikket, både på WDén og din Zyxel router.
Hvis 2 fejler, så find et andet kabel. Der SKAL komme link, uanset om der er ledige IP adresser.
3 (Såfremt 2 ikke fejler). Tjek at din WD får IP adresse. Får den ikke det, så er det over på routeren og tjek om der er nogle DHCP indstillinger som bloker det, (evt. antallet af IP adresser).

Så bør det virke. 
Til top
Hansen1972 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Oktober-2012
Sted: Odder
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hansen1972 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 16:01
har fundet ud af det
jeg skal
manuelt indstille wd live til at køre med googles dns
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu