recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Konkrete Blu-Ray afspillere på markedet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKonkrete Blu-Ray afspillere på markedet.

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2006 kl. 00:01

Som plasma-ejer ville det være fristende,at sige at  lavopløst plasma ganske enkelt (også) performer bedre end højopløst LCD ?

Men dybest set tror (og håber) jeg ikke, at det forholder sig sådan.Jeg havde nemlig lidt af den sammre oplevelse på KT-messen,hvor man  præsenterede Pioners nye højopløste 50"plasma, m BR materiale. Det så faktisk ikke mere overbevisende ud,end de DVD´er der kørte på de almene 50" - snarere tværtimod ! Jeg formodede dog,at det skyldtes et meget tidligt set-up af både BR materiale og skærm.   

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2006 kl. 01:28
Oprindeligt skrevet af resurrection resurrection skrev:

Selvfølgelig er den ikke optaget med HD/Blu-ray kameraer, men "kun" optimeret. Alligevel så billedet temmelig "fnidret" ud, men da personalet satte HDMI-kablet over i deres 50"  "almindelige" plasma, blev det en hel del bedre at se på. Afspilleren var ellers sat korrekt op, så jeg blev da svært skuffet over at se "vidunderet"........nogen som har en forklaring?  

Ja, forklaringen er et LCD er noget pjat, og at 1080p ikke løser nogen problemer

I øvrigt er SWAT selvfølgelig optaget på film, så de har lavet en HD telecine fra den rulle. Derfor er det selvfølgelig rigtig HD og ikke bare 'optimeret' fra en eller anden imaginativ SD master.


Redigeret af Naiera - 09-December-2006 kl. 01:34
Til top
simon_r Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2006 kl. 02:17
wow, 12K!!!?? tror bare jeg venter på PS3 
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2006 kl. 14:04

Oprindeligt skrevet af simon_r simon_r skrev:

wow, 12K!!!?? tror bare jeg venter på PS3 

Dette er også grunden til at jeg overvejer at købe en Toshiba HD-DVD-afspiller nu og en PS3 til foråret.

Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 571
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2006 kl. 15:16
I tyskland fås den til 1200 Euro, så det er da noget af en prisforskel
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 21:10

Der er en iteressant artikel om Pioneers første Blu-ray afspiller, søster til Pioneers Blu-ray afspiller solgt under navnet 'Sony' Wink, her.

Interessant læsning!

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2005
Status: Offline
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 21:43

Flatpanels har i dag frigivet en anmeldelse af Blu-Ray afspilleren Samsung BD-P1000. Læs den her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1165825561

For kort at vende det med filmene, så er den dårlige kvalitet direkte linket til en for hård komprimering i f.eks. S.W.A.T. og Legends of Jazz, som også medfølger.

Jeg lavede en del undersøgelser af filmenes kvalitet og komprimeringen medfører f.eks. også udtværede linjer, der igen medfører en slør-agtigt effekt på visse objekter. De første udgivelser er dog også på single-layer skiver og i mpeg2 komprimering. Blu-Ray har langt større potentiale end S.W.A.T. og Legends of Jazz viser, så døm endelig ikke teknologien udelukkende på dette.

Ud over det, så synes jeg dog heller ikke Samsungs LCD serier imponerer på lige præcis HD gengivelsen. Jeg testede med M61 i anmeldelsen og jeg er ikke i tvivl om, at f.eks. Sharps XD1 serie, som jeg også havde stående, gjorde et langt bedre stykke arbejde.



Redigeret af rasmuslarsen - 11-December-2006 kl. 21:43
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu