recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billede hakker gennem receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billede hakker gennem receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
encorez Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér encorez Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billede hakker gennem receiver
    Sendt: 02-Marts-2013 kl. 17:54
Hej

Jeg har en HTPC som før kørte HDMI direkte til mit TV. Men jeg lod for nogle uger siden signalet gå gennem min receiver, da jeg også ville tilslutte noget andet grej og det var nemmest at gøre til receiveren.

Men nu ligger jeg mærke til at når jeg ser film, så små-hakker det meget lidt. Det ses kun når der i en scene panoreres. Hvis "kameraet" er stille og der blot sker bevægelse i billedet, så lægger man ikke mærke til det.

Kan det være rigtigt at det er resultatet af at lade det gå gennem receiveren? Yahama RX-V2700, jeg mener den kører HDMI v. 1.2a.

Grafikkortet er sat til 1080x1980p 50H.

Nogen forslag til at fikse sådan et "lag"?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 19:13
Hvilket grafikkort har du og hvilket program bruger du til at afspille med? 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 21:36
Hvis filmene er optaget i 1080p24 (som er BluRay-formatet), så vil det hakke lidt hvis du afspiller ved 50 Hz.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
encorez Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér encorez Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 23:06
Det er et GT630 og jeg bruger MediaPortal.
Desuden bruger jeg dynamic refresh rate, der ind til mit ændrede hdmi setup gjorde at alt blev vist med den rigtige rate og gav et flydende billede.
Jeg bliver nok nødt til at sætte TV direkte til HTPC, for at konstatere at det ikke ER noget med computeren.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 11:09
Hvis der er billedbehandling på din forstærker skal det slukkes.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
encorez Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér encorez Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 15:57
Det burde være pass-through, men er jeg slet inde i det tekniske på den RX-V2700.
Men jeg tænker faktisk også at før hen når Mediaportal forcede graffikkortet til at skifte refreshrate, så kom mit TV med en lille popup der sagde det var skiftet. Det gør det ikke længere. Så måske er det forstærkede som ikke kan finde ud af at sende den rigtige refreshrate videre. Det skal jeg også lige dykke ned i
Til top
encorez Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér encorez Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 21:46
Jeg fandt problemet. Mediaportal kunne ikke skifte frekvens på grafikkortet til 24 Hz fordi 24 Hz ikke er en standard opløsning i Nvidia softwaren. Efter jeg havde tilføjet 1920x1080@24 som brugerdefineret opløsning i Nvidia softwaren, så kan Mediaportal også skifte til 24 Hz, når det er nødvendigt.

Så ikke mere hakken i film :)
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 21:55
Super du poster løsningen Thumbs Up
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 14:14
Tror sku, efter MEGET besvær, at dette også virker her nu ... HOLD NU OP!!!!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu