recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming?
    Sendt: 24-Marts-2013 kl. 16:38
Hej

Jeg overvejer at investere i et smart TV, som f.eks. dette: http://www.redcoon.dk/B369111-Samsung-UE46ES5500_LED-TV?refId=pricerunner_dk

Går ud fra at det er et ganske udmærket TV og er ligeglad med at det ikke er 3D, men it spørgsmål går på om streamingfunktionen i et Smart TV kan erstatte min WD TV, som afspiller fra min NAS? Skal måske lige tilføje at jeg ikke har surround i stuen, så lyden bliver udelukkende fra tv eller soundbar

På forhånd tak for hjælpen
Jørn
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 23:14
Nu må du ikke hænge mig op på det, men mener ikke der er Netflix i 5-serien fra Samsung. Mener først det er fra 6-serien og op.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 00:03
5 serien kan det samme som de øvrige, blot uden indbygget trådløst net og knap så godt billede.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 05:46
Oprindeligt skrevet af joern joern skrev:

Går ud fra at det er et ganske udmærket TV og er ligeglad med at det ikke er 3D, men it spørgsmål går på om streamingfunktionen i et Smart TV kan erstatte min WD TV, som afspiller fra min NAS?

Nej, hverken netværksstreaming fra en NAS eller internetstreaming fra streamingtjenester er særlig meget værd på Smart TV. Det gælder som sådan alle producenterne, og ikke kun Samsung. Min anbefaling er, at du beholder din WD TV, som klarer begge opgaver bedre.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 07:07
Enig med Rasmus.

Nu har jeg forsøgt at få det til at spille i et par år på både Samsung og Panasonic skærme. Det fungerer fint, men fleksibiliteten i forhold til en WD TV boks er sindsygt ringe. Det kniber med mange formater og de forskellige kan ikke afspille samme filtyper, så man skal sidde og konvertere, hvis du skifter skærmmærke.

Det hjælper lidt med Plex afspilleren på Samsungen, men stadig ikke super elegant.


Redigeret af Tweaky - 26-Marts-2013 kl. 07:21
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 14:50
Jeg er så kun delvis enig med Rasmus. For der er ingen tvivl om, at det går sindsygt langsomt, og at man nogle gange har lyst til at flå hovederne af de programører der laver software til det lort. Men når det så er sagt, så er min oplevelse, at når først filmen er i gang, så mærker man det ikke, og der er fuld mulighed for "Super HD" samt 5.1 lyd.
Men det er kun når vi snakker streaming over nettet. Streaming af mkv film dur de ikke til.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu