recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung BD-F8500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung BD-F8500

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lasborg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung BD-F8500
    Sendt: 15-April-2013 kl. 08:10
Så er der begyndt at komme anmeldelser af de nye Samsung recordere.
trustedreviews giver den 9/10

Kan se at Elgiganten har den på deres side til kr. 3.799,00. Men den skal lige lidt længere ned før jeg køber den. Den kan fåes til ca 2700 fra amazon.de.


Redigeret af Lasborg - 15-April-2013 kl. 08:23
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 10:48
Ja når den er nede på 2000 kr så køber jeg en. Det er den nok om ½-1 år
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

Ja når den er nede på 2000 kr så køber jeg en. Det er den nok om ½-1 år


Det lyder til at være en god beslutning
Det ku jo også være at den var/er fyldt med problemer
som den forrige model
E.L.
Til top
Lasborg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 12:25
Ja jeg vil også gerne lige se hvordan "real life" testen er når folk begynder at få den i hænderne og har brugt den i en længere periode. Men ja tror også at mit budget er omkring 2000-2500. 
Sprang med vilje over den forrige model pga. alle de issues folk havde med den, men nøj hvor vil jeg gerne have skiftet min Triax DVB-C tuner  ud.
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Lasborg Lasborg skrev:

Ja jeg vil også gerne lige se hvordan "real life" testen er når folk begynder at få den i hænderne og har brugt den i en længere periode. Men ja tror også at mit budget er omkring 2000-2500. 
Sprang med vilje over den forrige model pga. alle de issues folk havde med den, men nøj hvor vil jeg gerne have skiftet min Triax DVB-C tuner  ud.

Er det ikke mest herrerne Mikkelsen og Hansen (censor), der har problemer med Samsung?
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Lasborg Lasborg skrev:

Ja jeg vil også gerne lige se hvordan "real life" testen er når folk begynder at få den i hænderne og har brugt den i en længere periode. Men ja tror også at mit budget er omkring 2000-2500. 
Sprang med vilje over den forrige model pga. alle de issues folk havde med den, men nøj hvor vil jeg gerne have skiftet min Triax DVB-C tuner  ud.

Jeg har nu haft en BD-E8500 i 3 uger. Ville egentlig have købt en Panasonic HD/Blu-ray optager, men besluttede at jeg lige ville teste Samsungen inden jeg bestilte Pansonic'en, jeg havde nemlig også læst en masse dårlige ting om Samsungen. Jeg har den så stadig og er vældig glad for den. Det er muligvis en af de senere firmware-opdateringer der har gjort underværker. Den har været klokkestabil og ikke misset en eneste optagelse og jeg har virklig testet den med 2 samtidige optagelser stort set hver dag. Afspilning af det optaget er også forløbet uden problemer.
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
KlausJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 18:41
Har Samsung fået fjernet den uheldige feature, at en afspilning (HDD eller DVD) stopper, når en optagelse starter eller stopper på F-modellen?
Kan man slette eller redigere en gemt optagelse, mens maskinen er ved at optage?
Kan den lægge ekstra tid til guide-optagelser? Også uden at udsendelsen gemmes under et forkert navn?
Hvis ja, så er Samsung måske på vej ind i kampen igen.
Med venlig hilsen

Klaus Jensen
Til top
Kentex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kentex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 18:52
Hvorfor pokker laver samsung nu f-modellen med et rundt hjørne og knapper i toppen...Det er sq lidt anti fedt :-/ men er der eller nogle nævneværdige forskelle på den nye f model og panasonic´s maskiner?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 21:02

Oprindeligt skrevet af KlausJ KlausJ skrev:

Har Samsung fået fjernet den uheldige feature, at en afspilning (HDD eller DVD) stopper, når en optagelse starter eller stopper på F-modellen? Kan man slette eller redigere en gemt optagelse, mens maskinen er ved at optage? Kan den lægge ekstra tid til guide-optagelser? Også uden at udsendelsen gemmes under et forkert navn?Hvis ja, så er Samsung måske på vej ind i kampen igen.


E modellen kan optage og afspille på samme tid, så det må man tro er muligt på F. Der kan på E ligges tid til manuelt, den færdige optagelse får det rigtige navn, så ligeledes der må det være det samme på F.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 21:04

Oprindeligt skrevet af Kentex Kentex skrev:



er der eller nogle nævneværdige forskelle på den nye f model og panasonic´s maskiner?


Optagelse på BD/DVD, det kan den ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 02:15
Jeg er lidt spænd på, om F modellen gemmer hvortil man er nået at se, i de forskellige udsendelser man har optaget. Så man hurtigt kan genoptage udsendelser, film hvor man nåede til sidst. Det mener jeg ikke E modellerne kunne. Min gamle sony analog recorder kan det, hvilke jeg syntes er vigtig og hel normal "skal være der" feature.

Men ellers er jeg også fortaler for:
- Hurtig navigering i menuer (hurtig tilgang til optagelser ved enkelt knaptryk osv.)
- Gode multitask muligheder (som på min gamle sony analog recorder)
- Nem programmering / god overskuelighed ved timer programmering
- Ændring af sluttidspunkt (manuelt og eventuelt fast + 5-10min f.eks.)

Moef


Redigeret af Moef - 17-April-2013 kl. 02:23
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 21:48
Hejsa gutter,

Gammelt emne fra sidste år. Men nu har jeg langt om længe fået købt mig en F8500 recorder, grundet jeg efterhånden var nød til at prøve noget nyt. Min gamle Sony recorder har gjort det godt i et år ti. Men analog kanaler udfases, så der var efterhånden ikke mange tilbage at optage igennem vores antennelaug. Det skal siges, at jeg aldrig har prøvet noget nyere end mine gamle Sony'er, så jeg håbede på noget godt, selvom jeg godt kendte til enkelte problemstillinger, som uddybes i det følgende.

Som sagt besluttede jeg mig for at prøve en Samsung BD-F8500 fra Elgiganten, som pt. har dem til kun 1500 kr. Man høre meget skidt, men også meget godt omkring recorderne fra Samsung, så jeg har været i tvivl / tøvende mht. køb, eftersom jeg ikke er så vild med, at vende tilbage til butikken, hvis forventningerne ikke bliver indfriet :) Alternativet er jo Panasonic, som er en hel del dyrere. Så jeg tog chancen med en F8500 model.

Her positivt / negativt, hvad jeg indtil videre mener, efter en dags benyttelse:

Positivt:
Dejligt nu, hvor jeg kan optage alle mine digitale kanaler i Yousee mellem pakken. Med min
gamle Sony analog recorder, kunne jeg kun optage få analog kanaler igennem antennelauget.

Dejligt, at kunne optage 2 kanaler samtidig + at kunne se en udvalgt 3. kanal samtidig.

Super optage kvalitet. Optagelserne ligner faktisk næsten et 1:1 billede af tuner billedet.

Den støjer meget lidt, mindre end min Sony recorder. Jeg kan næsten ikke høre blæseren i den, hvilke er super fedt.

Den er meget hurtig til at tænde, og er klar til brug på under 10 sekunder. Men gamle Sony var længere tid om at starte op.

Hurtig om, at indlæse DVD, Bluray film + de afspilles med god billedkvalitet.

--------------------------------------------------------------

Negativt:
Hvis en udsendelse er i gang, kan man ikke bruge "guiden" til, at optage den. Altså f.eks. fra midt i udsendelsen, til den slutter. Så skal man bruge manual timer programmering, hvilke er lidt skidt (kommer jeg ind på senere).

Ved manual timer programmering (tidsplanlægning), der bliver kanal navnet ikke opdateret, når man skifter fra f.eks. kanal 1 (her DR) til kanal 9 (her TV3). Hvis man kan huske hvor alle kanaler er placeret, så er det ok. Men jeg husker ikke dem alle :) Og så kunne det være fedt, hvis man i tidsplanlægningen også havde inkluderet det lille "guide" billede i venstre hjørne.

I tidsplanlægningen kan man heller ikke se, om der er serie optagelser, før man klikker ned på selve timer optagelsen. Jeg syntes godt, at der måtte være noget mere info på selve optagelsen, så man kunne se hvad der var hvad. Jeg syntes tidsplanlægningen er noget mangelfuldt mht. info.

Alt navigering er ret langsomt, i forhold til på min gamle Sony recorder. Og det med, at man skal bruge 8-10 klik for at komme ind til ens optagelser, er noget irriterende. Også sletning af en optagelse er noget langsomt. Men skal klikke meget for at markere den el. de udsendelser som skal slettes, for så til sidst at klikke flere gange til "slet" funktionen. Noget der tog 2 klik på min gamle Sony recorder.

E-manualen kan ikke åbnes under optagelser. Der er jo ikke noget fuld papir manual med, så jeg skulle bruge E-manualen en del i starten, samtidig med, at jeg havde sat testoptagelser i gang, hvilke ikke duede, øv:)

Et par enkelte gange, ved test-optagelser fra ARD, der hakkede den optaget udsendelse en del. Som om, at frameraten var sat ned til det halve, så det så sådan lidt robot agtig ud ved afspilning. Hmm... lagde dog ikke mærke til nogen problemer på de danske kanaler.

"Guiden" skal man vende sig til. Jeg er vant til det gamle "showview" og så et ugeblad med koderne. Det hele bliver lidt minimeret svært at overskue, når man skal bruge guiden til timer programmering. Det tager simpelthen for lang tid, at bladre alle kanaler igennem for f.eks. en uge, pga. måde kanaler er stillet op på, og fordi der ikke kan være ret mange rækker 6-7 stykker på skærmen. TV bladet kan jeg i hvert fald ikke undvære, hvis jeg stadig skal have lidt hurtig overskuelighed. Faktisk så jeg heller, at kanel-rækkerne blev lavet om til kolonner, m. en lidt mindre tekststørrelse. SÅ kunne der være noget mere på skærmen.

Når man går fra "Guiden" til dialogen "tidsplanstyrring", og så tilbage igen til "Guiden", ved at trykke på "return" knappen, så starter guiden helt forfra igen. Det er mega irriterende, hvis man er igang med, at kikke alle kanaler igennem fra start til slut, og så optage de udsendelser man syntes om. Man kan slippe afsted med at blive hvor man er, hvis man kun sætter optagelser over. Hvis man vil lægge 5 min. til alle slutningerne, så skal man bruge tidsplanlægningen, hvor problemet så opstår. Jeg fandt ud af, at det er nemmere, at bagefter programmering, gå ind i tidsplanlægningen, og lægge de 5-10 min. til alle udsendelserne. Men det er mega sløvt og irriterende, at den ikke automatisk kan lægge 5-10 min til.

Guiden listen, den er meget langt tid om at blive opdateret med udsendelser. Jeg programmere en uge frem, hvilke jeg kom til at vente et godt stykke til for at gøre. Ganske simpelt fordi guiden ikke var opdateret på alle kanaler. Det var kun "ingen information" der blev vist på mange kanaler.

Når man afspiller optagelser, så troede jeg der var indsat kapitler i optagelserne. Det var det ikke, hvilke er lidt irriterende. Så skal man spole i udsendelserne, f.eks. over reklamer, hvilke er langsommeligt. Dog husker Samsung'en, at sætte bogmærker hvortil man er nået i en udsendelse.

Mht. at spole i udsendelser, der syntes jeg den er mega langsom til at sætte 1-5 hastigheden. Jeg kan nå at trykke 4-5 gange på spol frem knapper, før recorderen skifte fra f.eks. hastighed 1 til 2. På min gamle Sony gik det stort set så stærkt som jeg kunne trykke + at der automatisk blev indsat kapitler i optaget udsendelser.

Optaget udsendelser, burde få en "ny" mærkning på udsendelsen, så man kunne se hvad man havde set noget af, og hvad man slet ikke havde set. Det gør min Sony recorder, hvilke jeg syntes er super godt.

EDIT:
En lille ting jeg lige kom på var, at når der optages, så kan man ikke komme til indstillingerne på recorderen. Jeg ville tjekke min wifi forbindelse, hvilke ikke burde betyde noget for optagelsen. Så kunne Samsung nøjes med, at spære de funktionen man ikke måtte bruge under indstillinger.

Et problem er også, at når man vil efterredigere sine timer tidsplanlægninger, f.eks. for at smide 5 min ekstra i endelsen på nogle af udsendelserne, så efter endt redigering sendes man til toppen af timer listen. Altså så skal man efterfølgende ned og finde dertil hvor man nåede, hvis der er flere redigering man skal lave. Igen flere klik klik og atter klik :)

-----------------------------------------

Hvad jeg har fundet ud af indtil videre. Samsung har sovet lidt i timing, og glemt at tage ved lære. Jeg skal optage og prøve noget mere igennem næste uge, og se om jeg kan vende mig til den :)

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu