recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hovedtelefoner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hovedtelefoner

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
backfixer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2005
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér backfixer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hovedtelefoner
    Sendt: 19-April-2013 kl. 08:30
Min kæreste rejser dagligt med tog fra Falster til Kbh ( ca 1,5 timer) og vil gerne læse i toget.
Hun har dog problemer med at koncentrere sig pga støj fra toget, andre passagerer etc
 
Findes der nogle hovedtelefoner der kan holde støj ude med som ikke spiller musik?
 
Hun har prøvet mange forskellige ørepropper, men hun får ondt i ørene af dem 
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 09:00
Et høreværn
Prøv at tage forbi et byggemarked. Ellers er det lukkede høretelefoner.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 09:20
Jeg har ikke selv prøvet dem, men en del af mine kolleger er glade for boses noise-cancelling hovedtelefone - de virker vidst også selv om der ikke er musik i.

Ellers kan jeg anbefale et par formstøbte hørepropper - de koster en del, men tilgengæld kan de side i mange timer uden at genere. Ved "musiker-propper" kan man udskifte filteret alt efter hvor meget dæmpning man ønsker.

Disse bliver anbefalet flere steder:
http://www.phonak.com/dk/b2c/da/products/dot_horevaern/dot_horevaern.html

Jeg har selv et sæt fra dansk hørecenter som jeg har været rigtigt glad for.

/ask
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 09:31
hvis hun aldrig skal have musik, så kan du få nogle næsten 100% isolerende ørepropper.. så er du fri for at du bliver irriteret... dog giver høretelefoner en signal værdi om at jeg ikke vil forstyrres / kan høre dig, det er altid en fordel.
Er der ikke hvile kupeer hvor folk ikke må snakke?...
 
skal du have gode aktive noise cancelling hovedtelefoner, så snakker vi godt nok om en lille formue.. boses er ikke super gode hovedtelefoner, men klart nogle af dem der er bedst til at fjerne støj, men så er det et par tusser.
 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 09:41
 
 Rejs i en stille kupe/afdeling, så er problemet løst.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
backfixer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2005
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér backfixer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 13:36

@jacobask: det vil jeg prøve at undersøge nærmere

@rasmusdc + radiomanden: Hun sidder i stille afdeling, men hun er ved at være træt af at snakke/ diskutere med enkelte andre passagere samt DSB personale der har svært ved at vurdere hvor højt man må snakke / spille musik fra smartphones
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 14:55


I Stille afdelinger må samtale finde sted i nødvendig omfang, der må ikke spilles musik der kan høres af andre. Der må bruges PC, men ikke med lyd, eller kun med Headset der ikke kan forstyrre andre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:


Disse bliver anbefalet flere steder:
http://www.phonak.com/dk/b2c/da/products/dot_horevaern/dot_horevaern.html

Dem kan jeg i hvert fald anbefale, har selv et par Smile

Er virkelig glad for, at have dem til nogle perioder på jobbet.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 17:19
Jeg bruger disse på jobbet med værktøjsmaskiner.

http://hearing.siemens.com/dk/da/products/hearing-protection/clearsound/clearsound.html

Ulempen ved propper er, at man altid kan høre kraniet arbejde.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 07:52
Oprindeligt skrevet af backfixer backfixer skrev:

@jacobask: det vil jeg prøve at undersøge nærmere


Det er nok ikke den billigste løsning (mener jeg gav ca. 1500,- i sin tid inklusiv afstøbning.

Når det så er sagt, har det for mig været en af de bedste investeringer jeg har gjort. De er blevet brugt rigtigt meget på skydebanen eller når jeg har spillet musik hvor jeg har gået med dem i halve og hele dage når der har været brug for det, uden at de generer (kan ikke rigtigt forlige mig med de almindelige skum-dutter eller juletræer).

Man kan jo så af gode årsager ikke prøve før de er lavet om det er noget for en selv, det er et sats - har dog ikke oplevet nogen der ikke har syntes at det var pengene værd.

/ask
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 08:37
jeg er i udlandet 1-2 gange om ugen og jeg har altid mine Bose QuietComfort 15 med mig. De fjerner den konstante støj/rumlen/baggrundsstøj der er en i en flyver og i lufthavnen, men de kan ikke stoppe pludselige lyde, som fx lyden af et par højhælede sko der går med faste hurtige skridt. Piloternes annonceringer går også klart igennem men altså uden støj.
< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 16:01
Formstøbte ørepropper som nævnt tidligere i tråden er vejen at gå, hvis man ikke vil anvende deciderede udenpåliggende høreværn: http://www.ebay.co.uk/itm/3M-Peltor-Optime-III-Ear-Muffs-Defenders-headband-neckband-helmet-Hi-Viz-/370542777852?pt=UK_BOI_ProtectiveGear_RL&var=&hash=item56461215fc

CIEMs (formstøbt CustomInEarMonitor) er et alternativ, hvor man kombinerer støjdæmpning og musiklytning. F.eks. http://www.cosmicears.com/shop/ (Sverige)
Deres Pre-fit service er måske en billig måde at få et par formstøbte ørepropper (uden musik)? http://www.cosmicears.com/shop/pf1/ Det er dog en acryl skal/form, så jeg ved ikke hvordan det virker i forhold til Phonaks løsning?


Redigeret af Totoronto - 23-April-2013 kl. 16:31
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu