recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til optimal opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til optimal opsætning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til optimal opsætning
    Sendt: 12-Maj-2013 kl. 22:55
Jeg har tilkøbt mig en Apple time capsule.
Den ønsker jeg at bruge som router og deraf at denne laver mit wifi.

Jeg har fullrate som udbyder pt, men overgår til finer når det er muligt for mig.
Det er et zyxels modem/router jeg har fra fullrate.

jEg kan læse mig frem en masse om bro adgang osv, men det siger mig desværre ikke såååå meget, så håber en kan forklare det ganske enkelt.
Min egen tanke/håb var bare at kunne deaktivere wifi på min zyxel og så smide et kabel i fra den til time capsule og ning så havde jeg wifi igennem tc;-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har fullrate som udbyder pt, men overgår til finer når det er muligt for mig.


Cool, hvilken type finer er det?
Kirsebær, eg eller?

(undskyld, den lå lige til højrebenet :-)


Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:


Min egen tanke/håb var bare at kunne deaktivere wifi på min zyxel og så smide et kabel i fra den til time capsule og ning så havde jeg wifi igennem tc;-)


Se, du har skutte brug for megen hjælp. Du har sådan set selv løsningen. Sluk for WiFi, kabel fra LAN på Zyxel til WAN på TC, så er den hjemme.

Klaus


Redigeret af KlausDM - 12-Maj-2013 kl. 23:11
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 23:18
Hehe, de satans små taster på mobilen;-)...

Nå, ja så var det jo simpelt nok.. Kunne bare læse mig til en masse problemer. Især med ps3 og time capsule..

Så jeg indstiller bare tc som router? Det er her jeg tænker der kan komme problemer med dobbelt ip dannelse osv..
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu