recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VPN fra iPhone/iPad, via PC til SmartTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VPN fra iPhone/iPad, via PC til SmartTV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BubbiBubbi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BubbiBubbi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VPN fra iPhone/iPad, via PC til SmartTV
    Sendt: 17-Maj-2013 kl. 12:07
Halløjsa.

Jeg har brugt for en smule hjælp til noget VPN halløj.

Man kan med mit Samsung UE55ES8005 streame fra TV'et til sin Smartphone/tablet, så længe man er på samme lokalnetværk.

Jeg vil dog gerne have sat en VPN op på min Windows 7 maskine, så jeg kan tilgå den via 3G,
og så få mit TV til at tro, at min iPhone er på mit lokale netværk.

Jeg har sat en VPN op i Windows 7, og kan sagtens tilgå den udefra, og kan fx. godt tilgå både
min NAS via den lokale IP (192.x.x.x), samt mine Philips Hue pærer.
Men jeg kan stadig ikke finde TV'et i Samsung app'et.

Kan det bare ikke lade sig gøre, eller har jeg gjort noget forkert?




Redigeret af BubbiBubbi - 17-Maj-2013 kl. 12:15
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2013 kl. 12:44
Lige et spørgsmål :Hvorfor vil du lave VPN på din PC når du har en VPN på din Synology som vel står tændt oftere end din PC ??
Til top
BubbiBubbi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BubbiBubbi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2013 kl. 12:52
Godt spørgsmål. :)
Egentlig fordi jeg ikke kender så meget til VPN opsætningen på NAS'en.

Ah fandt en fin guide, og VPN'en kører nu på min NAS.
http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=459

Men...
Det virker stadig ikke.
Har fin adgang til både NAS og Philips Hue via VPN'en.

Men mit SmartTV app siger følgende:



Kan godt være det TV bare ikke er så nem at narre. Angry



Redigeret af BubbiBubbi - 17-Maj-2013 kl. 13:08
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2013 kl. 13:03
Til top
BubbiBubbi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BubbiBubbi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2013 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Kik her : http://ukdl.synology.com/ftp/packages/UserGuide/VPNServer_enu.pdf


Fandt en anden guide. :)
Nemt nok at sætte op.
Men Smart TV appet virker stadig ikke.
Kig i mit indlæg længere oppe. :(
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2013 kl. 13:43
Det er nok pga. splittunnel som samsung app ikke kan finde ud af.

Hvis du kan lave en "route all" eller "tunnel all", så vil din samsung nok være ligeglad og gøre som du ønsker.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2013 kl. 13:44
Jeg ved ikke om det evt. er fordi at du ryger ind på et andet sub-net når du kobler på via VPN.
iTunes/Bonjour protokollen har sammen problem. Men det kan være der er andre der har en ide ?
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2013 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Jeg ved ikke om det evt. er fordi at du ryger ind på et andet sub-net når du kobler på via VPN.
iTunes/Bonjour protokollen har sammen problem. Men det kan være der er andre der har en ide ?


Med stor sandsynlighed - ofte laver producenterne den nemme løsning og genererer en broadcast for at finde de enheder på netværket, de nu engang skal snakke med. Det er derfor højst sandsynligt lige præcis dét, OP rammer. Der er ikke meget at gøre, andet end hvis du har mulighed for at videresende broadcasts videre til dit interne subnet, og det er generelt noget "skidt" at gøre.

Alternativt at opfordre Samsung til at forbedre app'en, så man kan indtaste en IP på det TV, man vil have fat i.

/Mark
Til top
pasin08 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2017
Sted: Helsingør
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pasin08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 08:52
Kan man bruge en VPN router i stedet for?

Er der nogle specielle VPN forbindelser som tilbyder den type tjeneste?
Pasin08
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu