recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - D link 615 som acces point
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

D link 615 som acces point

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Den 655 har jeg haft, og den har været utroligt ustabil, og efterfølgende en 645 med Smartbeam + en Extender.................

Det er kun halv kram. Tag nu bare og køb en Asus router og sælg det andet. Sæt Asus direkte til dit Stofa modem og nyd WIFI overalt i huset og udenfor.


Undskyld, men hvor mange routere har du prøvet? Jeg er helt med på at du er glad for din ASUS, men hvad grundlag ligger der for at anbefale og skamrose den i alle tråde der handler om trådløst netværk.

Den kan godt være god, det er slet ikke det, men jeg kan slet ikke genkende dine problemer med d-link. Har min D-link DIR-825 kørende nu på vidst nok 2. eller 3. år og den har aldrig været slukket eller genstartet (hvis ikke det var for at rette indstillinger). Mine forældre har en vidst nok 615 stående, og den bliver aldrig slukket eller genstartet og virker bare. Har oplevet det samme med flere Linksys.

@wokmot: det skulle kunne lade sig gøre med DD-WRT firmware at sætte din 615 op til det der hedder point to multipoint. Dvs den kan modtage et signal trådløst og sende det videre (ala extender) uden kabel - har ikke selv prøvet det, da jeg har kabel rundt i huset til de forskellige switche/acces points.

/ask

Jeg har rodet med mange forskellige routere og benytter de fleste steder en d-link 825 med DD-WRT på.

Men den nye Asus RT-AC66U "Dark Knight" smoker altså alt andet jeg har rørt ved.
Den kan også køre med DD-WRT, selvom jeg ikke lige har haft behovet for at skifte, da ASUS giver  mig wol med i deres nyeste firmware og jeg kun benytter den som accesspoint.
Det er en fantastisk router, både i hastighed og dækning.





Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 18:38
Jeg har nu også haft mange problemer med min D-link DIR-655, jeg har så efterfølgende leget lidt med indstillingerne i den, f.eks deaktiveret en del funktioner, og nu køre den enlig rimlig stabil, men ikke rock solid.

Når engang jeg fraflytter min lejlighed, blive den også udskiftet til noget nyere og hurtigere. Men DIR-655 er jo også ved at være en gammel sag, det var noget af det 1. der kom på markede med N-draft.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 17:23
@aidogon og Cyberguyen: det er fedt at høre at den er så god. Mit indlæg var egentligt ikke for at betvivle det, men jage havde bare ikke set argumenter for den endnu - det var der så og det er rgigtigt godt.

Jeg har måske en tendens til at være en smule skeptisk når noget bliver anbefalet så meget uden nogen konkrete argumenter.

Det var ikke for at være en bitch eller antyde at nogen var botnakker (det ser da heldigvis også ud til at det ikke blev for slemt modtaget).

/as
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu