recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Filsystemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Filsystemer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
weah69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér weah69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Filsystemer
    Sendt: 24-Maj-2013 kl. 17:08
Hej jeg her netop købt mig et LG smart tv denne model: http://www.lg.com/dk/tv/lg-55LA740V
Skide nemt at sætte op, jeg vil gerne kunne optage tv fra det og har sat en 500gb 2.5 tomme harrdisk til.
Da jeg gjorde det bedte tv om at formattere discen før den kan bruges.
Ikke noget problem i det da den var tømt for data.
Nu kommer problemet, jeg har opdaget at den bagefter ikke kan ses på en windows pc da den vist er formatteret i et ubunto filsystem.

Det bliver rigtig fine optagelser men hvad gør jeg hvis jeg vil ha det på min pc så jeg f eks kan brænde det på skive eller bare redigere i det?

Nogen der har et bud på det. jeg er helt lost der. Ouch
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 17:25
 
 Det er ganske sikkert som på andre TVer krypteret til kun at kunne afspilles på TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 17:51
Jeg tror godt du kan regne med at optagelsen er krypteret så den slet ikke kan afspilles på andet end det apparat der har lavet den. Hvis den mod forventning ikke skulle være krypteret og der rent faktisk er tale om et linux filsystem kan man godt finde en driver der kan installeres på windows så disken kan læses. Sådan var det i det mindste dengang jeg brugte linux.
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 18:01
Der er flere måder at se et linux filsystem på se f.eks. På ubuntu.com, der kan downloades en linux der kører fra en USB stick, eller du kan installere Ubuntu i f.eks. Virtualbox.
Men som dpdk skriver får du næppe ret meget ud af det.
Til top
weah69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér weah69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 20:03
Øv trode jeg kunne få det ud, det betyder min gamle htpc får lov at leve lidt endnu. Clap
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 21:11
 
 Kabel TV. ? Så en Denver eller BT modtager og en HDD så kan der redigeres og laves DVDer så meget du vil.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
weah69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér weah69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Kabel TV. ? Så en Denver eller BT modtager og en HDD så kan der redigeres og laves DVDer så meget du vil.

Jo tak men har ligesom ikke lyst til at købe nyt grej da tv jo fint kan optage.
Sgu da et sygt system hvis det enten er kryperet eller harddisken er formatteret i et filsystem som ikke afspilles på andre enheder.
Det virker som om det er med vilje så de bare har villet gøre det svært.
Dead
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af weah69 weah69 skrev:

Jo tak men har ligesom ikke lyst til at købe nyt grej da tv jo fint kan optage.
Sgu da et sygt system hvis det enten er kryperet eller harddisken er formatteret i et filsystem som ikke afspilles på andre enheder.
Det virker som om det er med vilje så de bare har villet gøre det svært.
Dead

Ja, det er med vilje at indholdsleverandørerne tvinger hardwareproducenterne til at lave udstyr, som forhindrer at man kan gemme optagelser af film og serier i et kopierbart format.

Det er derfor man typisk er tvunget til at købe noget bestemt udstyr for at slippe for disse spærringer.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 17:39
 
 Der kan også købes en Panasonic BCT 720 eller 820, den kan overføre dens HDD optagelser til BD/DVD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu