recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Grønt" billede på skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Grønt" billede på skærm

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: "Grønt" billede på skærm
    Sendt: 02-Juni-2006 kl. 18:50

Hej,

Jeg har netop i dag koblet min computer (GeForce 6600 PCI-e) til mit tv (Samsung LE-32R72) via et DVI-I --> VGA kabel fra AV-Connection.

Jeg kan sagtens få et billede på skærmen, men det ser ikke specielt godt ud. Billedet er meget grønt og blåt. Det er ligesom om, der mangler i hvert fald den røde farve.

Jeg kører Windows XP SP2 og nyeste NVidia drivere. Der køres med en opløsning på 1360x768 (32bit farver). Jeg kører samtidig en opløsning på 1280x1024 på min TFT skærm, der er tilsluttet computeren via et alm. VGA --> VGA kabel. Her er billedet helt fint.

Hvad mangler jeg at gøre? Eller er der noget galt med kablet eller mit grafikkorts DVI-I udgang?

Anders
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 23:52

Tyder klart på et kabelproblem. Som jeg forstår det ender signalet i et VGA stik i dit TV. Har du ikke mulighed for at prøve på en VGA skærm?

Til top
Skovtrold Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2006 kl. 09:19
Har selv oplevet det samme med en harddisk optager forbundet til LCD skærm med HDMI. Fik kun grønne nuancer frem. Det blev afhjulpet med et nyt kabel.
JVC DR-MH300   JVC RX-D701   B&W MT20   JVC LT-32X70
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2006 kl. 17:59
Så fik jeg byttet kablet til et nyt. Nu er der ingen problemer. Perfekt billede 
Anders
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu