recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix indhold varierer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix indhold varierer

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Tror også Netflix er pænt ligeglad, det der kan undre måske ,er at rettighedshaverne ikke kræver blokering, de plejer at være ret emsige med hvilke og hvornår film kan vises rundt omkring i verden.


Der er sådan set også blokeret, mediahint agerer proxy såvidt jeg har forstået.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 14:51
Netflix er fuldt ud klar over hvilke danske kunder der bruger den amerikanske udgave. De er tilsyneladende ret ligeglade

Som nævnt ER det amerikanske indhold jo også blokeret. De kan ikke gøre så meget ved, at vi så bare omgår den blokering.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 15:37
Ja ,selvfølgelig rigtigt at US indhold er blokeret.
Men Netflix kunne vel gøre det bare en smule mere besværligt , at få en US Netflix konto, det eneste der kræves nu er at man fifler lidt med sit danske postnummer. Men de ser det åbentbart ikke som et problem, og tak for det!
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 21:04
tjae jeg har også på et tidspunkt rodet med "proxy" løsninger ... på den måde endte jeg med at have både en dansk & amerikans netflix konto ...

da jeg så skulle opsige abbonementerne fik jeg lidt udfordringer ... på www.netflix.com var mine kontoer uden aktivt abonnement men jeg blev alligevel trukket hver måned på mit dankort...

jeg TROEDE så det var fordi min USA konto stadig kørte videre efter jeg havde fjernet "proxy" tjenesten.

jeg ringede ind til Netflix og de gennemgik deres databaser for mit kreditkort og fandt at begge mine konti var lukket men at jeg havde fået lavet en tastefejl ved loginnavn/e-mailadresse og derved havde et abonnement på et ukendt username.

de stoppede alle transaktioner, krediterede 6 måneders fakturering og sørgede for intet var åbent...

Jeg må indrømme jeg var NOGET imponeret ...
Til top
Laminat Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-December-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Laminat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2013 kl. 08:17
Tror nu stadig at der er noget om det.
Da vi på et tidspunkt havde Netflix, søgte min datter efter en dansk serie,
på vores Panasoniv tv, men hun kunne ikke finde den, 
jeg prøvede at søge på, min pcer og der var alle afsnit af serien, 
og de kunne afspilles, har ikke Netflix mere, 
Og jeg kan ikke huske hvilken serie det var.
Men det kan jo testes af Wink

Monitor audio Gx 200, GXC 150, RXFS, B&W PV1, Musical Fidelity M6 PRX, M6 PRE, M3 CD Yamaha RX-A820 LG BD390, Dune HD Smart H1, Luxman PD-350 T+A CD2000, Panasonic TX-L55WT50Y, Synology DS 411+II
Til top
ReneKJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Maj-2011
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneKJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Ja ,selvfølgelig rigtigt at US indhold er blokeret.
Men Netflix kunne vel gøre det bare en smule mere besværligt , at få en US Netflix konto, det eneste der kræves nu er at man fifler lidt med sit danske postnummer. Men de ser det åbentbart ikke som et problem, og tak for det!


Du behøves ikke engang en US netflix konto, min DK konti virker fint begge steder.
Som jeg har forstået det ønsker Netflix ikke at deres kunder bliver blokeret mens de er på udlandsrejser, men omvendt så gælder deres rettigheds-aftaler kun for specifikke geografiske områder.
Derfor bliver man præsenteret for det lokale indhold uanset hvilket land man har registreret kontoen i.

Så set fra Netflix synspunkt er du en Dansk kunde der er på rejse i USA, selv om jeg formoder at de ganske udmærket ved at mange bruger proxy.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu