recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En DAC/PreAmp mellem Airplay og Effektforstærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En DAC/PreAmp mellem Airplay og Effektforstærker?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fanastril Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fanastril Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: En DAC/PreAmp mellem Airplay og Effektforstærker?
    Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 21:44
To voksne gulvhøjtalere og en effektforstærker søger en DAC/PreAmp med optisk in som kan kobles til en Airport Express (evt køre AirPlay direkte).  Budget 3-7.000.

Har I et forslag til en bedre DAC (med passiv volumkontrol) eller PreAmp som kan køre AirPlay fra en Airport Express via Optisk kabel??

Min nuværende løsning, Zone 2 i Pio SC-LX82 fungerer dårlig, da man skal ind og stille manuelt hver gang. Derfor ønsker jeg en løsning hvor man tænder for effektforsterkeren, og lar AirPlay gøre resten.

Har set på følgende alternativer:

Schiit Bifrost (kun DAC, skal kobles med en passive volume control, som TC Electronics Level Pilot)
Nad D7050 (med AirPlay, men også - unødig - effektforstærker)
Cambridge DACMagic Plus (har ikke AirPlay-- billigst alternativ --slipper importere fra USA)

Findes der bedre alternativer i min budgetklasse?
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2013 kl. 07:21
Audiolab MDAC bør bestemt være blandt dine kandidater. Ville passe bedre funktionsmæssigt end i hvert fald Schiit Bifrost.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Fanastril Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2008
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fanastril Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2013 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Audiolab MDAC bør bestemt være blandt dine kandidater. Ville passe bedre funktionsmæssigt end i hvert fald Schiit Bifrost.

Ah, super, mange tak!! Så er der åbenbart en kandidat mere.. bestemt ikke dum.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu