recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny skærm. TV skærm som pc skærm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny skærm. TV skærm som pc skærm?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny skærm. TV skærm som pc skærm?
    Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 22:07
Hej allesammen.

Jeg overvejer at købe en ny pc skærm.

Det er sådan at jeg har ikke det bedste syn så jeg vil gerne have en stor skærm.

Jeg har i dag en Samsung Syncmaster 2693HM 25,5".
Den er ved at være over 4 år gammel og har været meget glad for den.

Jeg vil gerne have en større skærm så tænkte jeg hvad ville der være i vejen med at købe en LED TV skærm? De er jo huld HD osv osv osv.

Jeg ved at det nye er 120 Hz men vil jeg overhovedet kunne se forskel nu når jeg ikke ser så godt?

Jeg tænkte lidt denne
http://www.hifipriser.dk/tv/samsung-ue32f6475-id-7242221.aspx

Men jeg vil meget gerne have lidt råd og måske om det er en dårlig ide :)

mvh Daniel og mange tak.
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2013 kl. 11:37
Når formålet med en større skærm er en nedgang i piceldensiteten på grund af synsproblemer, så er det faktisk ok at gå TV vejen. Så vil du jo med fordel kunne kravle op i den 32" udgave som du selv linker til. Du skal bare være opmærksom på problemet med 32" tæt på som er at du skal dreje hovedet ganske meget for at kunne overskue hele skrivebordet. - Eventuelt sørg for at få det hængt op på væggen eller så langt væk fra dig som muligt på bordet. Jeg har selv i temmelig lang tid haft en mac mini koblet til mit TV som den primære surfmaskine og det har jeg faktisk været enormt glad for. Det kan dog ikke klare mere end 720p, så det gør ikke noget at jeg sidder 2,5m fra det og OSX er rigtig god til zoom hvis der er noget der bare skal tættere på.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2013 kl. 12:00
Du kan sagtens bruge et Tv som PC-monitor. 

Hvis det er en nyere PC, så har den sikkert en DVI-monitorport, der med et kabel kan ændres til HDMI, så du let kan forbinde til TV'et. 

De fleste TV leveres med en fod, der ikke hæver TV'et ret meget over bordhøjde. Hvis du har behov for at få det højere op, så køb et TV, der er kompatibel med VESA 75 eller VESA 100 - i så fald vil du let kunne finde et beslag, der kan hæve TV'et højere op.

Derudover er der kun skærmstørrelse og opløsning at bekymre sig om. Jo større TV, jo mere uklart vil tekst og lignende forkomme, når du sidder tæt på. 

Redigeret af longjohn2 - 26-Oktober-2013 kl. 12:01
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2013 kl. 12:01
Mange tak for dit svar.
Glemte helt at skrive det også skal bruges til gaming. Så er det måske en dårlig ide?

Tænker også det skal hænges op på væggen.

Jeg kunne faktisk godt undvære 3D og smart ting.

:)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu